حل مشکلات اشتغال با هم‌افزایی و هم اندیشی بین دستگاه ها

 رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی در بازدید از واحد جهاد دانشگاهی گیلان اظهار کرد: بخش آموزش سازمان جهاد دانشگاهی گیلان در یک سال اخیر رشد بسیار خوبی داشته است و این حوزه به نسبت در جذب فراگیران، تنوع رشته‌ها و خدماتی که به جامعه ارائه می‌دهند، رشد و نمو بهتری پیدا کرده است.

وی با اشاره به تعداد مراکز آموزشی کوتاه مدت در گیلان ادامه داد: جای کار دارد تا با همت و برنامه‌ریزی همکاران در آینده نزدیک شاهد رشد مراکز کوتاه مدت، تخصصی و مهارتی جهاد دانشگاهی در سطح استان گیلان باشیم.

وی بیان کرد: با کمک مدیران محلی در زمان کمتری خواهیم توانست همه سطح استان را تحت آموزش تخصصی و مهارتی قرار دهیم و هر چه بیشتر از خدمات آموزشی در این حوزه‌ها بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی تصریح کرد: خوشبختانه نگاه آموزش‌های اشتغال محور در گیلان حاکم است که نگاه بسیار ارزشمندی است و سازمان جهاد دانشگاهی گیلان به طور ویژه به این موضوع پرداخته و در حال تلاش و فعالیت است.

وی با اشاره به نوآوری و خلاقیت در آموزش‌های کوتاه مدت گیلان افزود: در بحث نوآوری در آموزش قدم‌های بسیار مثبتی در این سازمان برداشته شده است و امیدواریم به زودی اثرات مهم آن را در حوزه اشتغال گیلان ببینیم.

بیجندی وجود همدلی و کار تیمی در فضای جهاد دانشگاهی گیلان را ارزشمند دانست و تصریح کرد: در این سازمان حوزه‌های مختلف همفکری و هم‌اندیشی خوبی دارند و قطعاً این همفکری‌ها موجب رشد و ارتقا بیش از پیش مجموعه خواهد شد.

وی به برگزاری ششمین آزمون استخدامی فراگیر دستگاه‌های دولتی و سازمان‌ها که برای اولین بار به جهاد دانشگاهی از سوی سازمان امور ادرای و استخدامی واگذار شده است، اشاره کرد و گفت: این آزمون در ۱۷ اسفندماه سال جاری در همه ۳۱ استان با ۲۲۷ هزار داوطلب در چهار هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تلاش زیادی برای حل مشکل اشتغال در کشور توسط دستگاه‌های مختلف متولی در حال انجام است، گفت: برای حل مشکلات اشتغال نیاز به هم‌افزایی و هم اندیشی بین دستگاهی در کشور داریم. برخی مواقع متأسفانه موازی کاری‌ها باعث می‌شوند با وجود محدودیت منابع شاهد اتلاف آنها باشیم.

رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اضافه کرد: توجه به آموزش‌های مهارتی و تخصصی مورد نیاز جامعه و همچنین شناسایی فرصت‌های اشتغال از راهکارهای برون رفت از مشکلات اشتغال کشور است و باید جامعه را به سمت بازار سازی برای خدمات و محصولات سوق دهیم تا حوزه اشتغال کشور نجات یابد.

وی اظهار کرد: در استان گیلان حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی می‌توانند در ایجاد اشتغال پایدار نقش مؤثری ایفا کنند و باید به صورت علمی و حرفه‌ای به این بخش‌ها ورود شود. همه دستگاه‌های متولی عملیاتی در این حوزه ورود کنند و قطعاً در این حوزه نهادهای توسعه‌ای و واسطه‌ای مانند جهاد دانشگاهی که در همه دنیا به عنوان حلقه واسط و تسهیلگر ورود پیدا می‌کنند، می‌توانند نقش مؤثری در تحقق این امر ایفا کنند.

طبق اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، بیجندی در پایان گفت: البته مراکز دانشگاهی قطعاً باید در ساختار آموزشی و برنامه درسی خود تحول اساسی ایجاد کنند تا بتوانند فارغ‌التحصیلانی مبتنی بر نیاز بازار، جامعه، صنعت و… تحویل دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا