کانون‌های تولید ریزگرد داخلی با توسعه فناوری مالچ‌های غیر نفتی مدیریت می‌شود

 با توجه به پیگیری‌های انجام شده یکی از پروژه‌های مقابله با ورود ریزگردها و به‌کارگیری مالچ‌های غیر نفتی در کمیته تخصصی گرد و غبار در سازمان محیط‌زیست در مراحل کارشناسی تایید شده و آماده عقد قرارداد است.

از دیگر اقدامات کارگروه محیط زیست ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیگیری قرارداد فناوری توسعه پرورش ماهی در قفس بر اساس تفاهم‌نامه همکاری با سازمان شیلات برای ایجاد پایلوت‌های ۴۰۰ تنی در ۷ استان ساحلی در شمال و جنوب کشوراست که در حال اجرا است.

انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت عتف در حوزه مدیریت سبز در دانشگاه‌ها به‌عنوان یکی از نهادهای مهم در ترویج و اشاعه فرهنگ مدیریت سبز در کشور، که تاکنون با ۷ دانشگاه هماهنگی شده و طرح‌های اولیه دریافت شده که از اقدامات دیگر این کارگروه است که از مجموع این دانشگاه‌ها در حال حاضر در دانشگاه تربیت مدرس ۲ پروژه فناوری الف (استحصال آب آشامیدنی از باران در سواحل شمالی کشور) و ب (بازچرخانی فاضلاب پردیس مرکزی دانشگاه تربیت مدرس) آماده عقد قرارداد است.

همچنین در کارگروه محیط زیست ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح‌های واصله از جمله تولید پروژه آب دیونیزه از باران، ساخت مصالح ساختمانی از ماسه بادی و مقابله با خشکیدگی درختان بلوط نیز در حال بررسی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا