رویداد آموزشی «جدولیف»آغاز به کار کرد

رویداد آموزشی «جدولیف» ویژه دانش آموزان پایه‌های تحصیلی 8، 9 و 10 از امروز، 11 اسفندماه به مدت پنج روز برگزار خواهد شد.این رویداد شامل 9 ایستگاه عناصر تشکیل دهنده جهان، عناصر پوسته زمین، عناصر موجود در بدن انسان، مقیاس‌ها، بازی مدل مولکولی، بازی بینگو، بازی کاربرد عناصر، پانتومیم و جدول دوره‌ای عنصرها است.

جدول دوره‌ای عنصرهای شیمیایی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای علمی بشری به شمار می‌رود که نه تنها در شیمی و فیزیک بلکه در دیگر شاخه‌های علوم تجربی و مهندسی نیز نقشی زیربنایی دارد.
نظر به اهمیت و نقش ویژه جدول دوره‌ای عنصرها و از آن جا که سال 1869 به عنوان زمان کشف جدول دوره‌ای عنصرها توسط شیمی‌دان بزرگ روسی دیمیتری ایوانوویچ مندلیف شناخته می‌شود، مجمع عمومی سازمان ملل و سازمان یونسکو سال 2019 را به مناسبت 150 سالگی این جدول، «سال جهانی جدول دوره‌ای عنصرها» نام‎گذاری کرده است.
موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران همگام با دیگر نهادهای علمی – آموزشی کشور ضمن بزرگداشت این سال و تبیین اهمیت و کاربرد جدول دوره‌ای عنصرها در حوزه علم و فناوری، در تلاش است نقش علوم پایه به ویژه فیزیک و شیمی را در یافتن راه‌حل‌ بسیاری از چالش‌های ملی و جهانی به عموم شهروندان نشان دهد.
در همین راستا رویداد آموزشی «جدولیف» ویژه پایه‌های تحصیلی 8، 9 و 10 به مدت پنج روز از 11 تا 15 اسفندماه 97 در «شعبه فرهنگان» موزه ملی علوم و فناوری به نشانی بوستان رازی، خ هلال احمر، نرسیده به م رازی، نبش خ مرادی، فروشگاه فرهنگان رازی، طبقه دوم برگزار می‌شود.
رویداد آموزشی «جدولیف» در دو نوبت ٩ تا 10:30 و 11 تا 12:30 برگزار می‌شود و مدیران آموزشی و علاقه مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی‌های لازم با شماره تلفن 09198962008 تماس بگیرند.