پتانسیل های موجود در حوزه دیجیتال را بشناسیم

در عصر تکنولوژی به فرآیند بازاریابی که با استفاده از تمام ابزارهای دیجیتالی اتفاق می افتد و باعث جذب و اضافه کردن مشتری جدید به هر کسب و کاری می شود را دیجیتال مارکتینگ می گویند. پیرو آن، به اشخاصی که دانش و اطلاعات کافی دارند و کمپین های دیجیتال مارکتینگ را هدایت می کنند نیز دیجیتال مارکتر می گویند.

در آمدزایی در حوزه دیجیتال به آنجا رسیده که این روزها در سطوح مختلف و اقشار متفاوت جامعه شاهد تمایل افرادی از سنین و طبقات مختلف هستیم که مایلند در این حوزه وارد شوند. ضمن اینکه حسن اساسی این حوزه این است که اگر شخصی بتواند دانش و علم کافی را کسب کند با کمی تجربه و تلاش می تواند به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کند.

واقعیت این است که این کار نیز مانند همه‌ مشاغل دیگر ریسک‌پذیر است و نباید انتظار داشته باشید که نسبت به مشاغل معمولی هیچ ریسکی نداشته باشد. اما اگر واقعا از آن دسته افرادی هستید که مدت زمان زیادی پای لپ‌تاپ و موبایل سپری می‌کنید، بدانید که هیچ چیز لذت‌بخش‌تر از این نیست که از این راه در آمد کسب کنید. این شغل برای افرادی مناسب است که زندگی ماجراجویی را به داشتن یک زندگی آرام و بدون خطر ترجیح می‌دهند.

صادرات در حوزه دیجیتال

پتانسیل این حوزه تا بدانجاست که به جز اشتغال زایی در سطح داخلی توانایی صادرات محصولات دیجیتالی به خارج از کشور هم در این حوزه وجود دارد که البته مانند بخش اول این بخش هم در کشور ما با چالش هایی مواجه است.

در سال‌های اخیر اکثر تأمین‌کنندگان سرویس‌های دیجیتال محصولات خود را با نگاه داخلی تولید کرده‌اند. درواقع محتوا، منوها و المان‌های به کار رفته در محصولات مختص و متناسب با کاربرهای داخلی بوده که همین موضوع باعث شده تا سهم ایران از صادرات این محصولات تا به امروز کمتر از یک میلیون دلار باشد.

این در حالیست که به راحتی می توان با بهره گیری از دانش فنی و تجاری که در این زمینه به دست می اید و به اشتراک گذاشتن آن با تأمین‌کنندگان علاوه‌بر جذب سرویس‌های دیجیتال دارای ظرفیت لازم برای صادرات و متناسب سازی محصولات موجود برای بازار جهانی بتواند به‌عنوان یک اگریگیتور بین‌المللی با آماده‌سازی بسترهای فنی، حقوقی، مالی و بازاریابی لازم، حمایت‌های مالی و معنوی موردنیاز را از تأمین‌کنندگان داخلی انجام داده و دیدگاه این تأمین‌کنندگان را از تولید محصولات صرف داخلی به تولید به قصد صادرات تغییر دهد.

البته صرفنظر از تمامی چالش های موجود در حال حاضر در کشور شرکت هایی هستند که پس از مطالعات اولیه و آماده‌سازی زیرساختهای پرداخت بین‌‌الملل، شامل راه اندازی سرویس های پرداخت اپراتوری و درگاه پرداخت اینترنتی در اغلب کشورهای دنیا و همچنین ایجاد اکانت‌های نشر بین‌المللی در Google play و App Store و ارائه درآمد حاصله به‌صورت ریالی (با نرخ تبدیل دلار در بازار آزاد)  امکان درآمدزایی برای توسعه‌دهندگان محصولات دیجیتال ایرانی و صادرات سرویس های دیجیتال را فراهم کرده اند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا