اپل راهکاری برای جلوگیری از آسیب نمایشگر گوشی منعطف در نظر دارد

روی کاغذ، استفاده از گوشی های هوشمند قابل انعطاف ایده‌ی جالبی به نظر می‌رسد. این دستگاه‌ها با وجود اینکه صفحه نمایش بزرگی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند، می‌توانند با تاشدن در جیب هم جا شوند. اما در عالم واقعیت، طراحی آن‌ها با چالش‌هایی مواجه است. یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید فکری به حال آن شود، جلوگیری از آسیب نمایشگر پس از بارها خم و صاف کردن است؛ به ویژه اگر سرد باشد. پتنت گوشی منعطف آیفون نشان می‌دهد که اپل راهکاری برای این موضوع دارد؛ حتی اگر هنوز آماده‌ی عرضه‌ی چنین دستگاهی نباشد.

بر اساس این پتنت، کمپانی کوپرتینویی گرما را کلید پیشگیری از آسیب نمایشگر می‌داند. با استفاده از سنسورهای مختلف، دستگاه مورد اشاره قادر خواهد بود دمای پنل صفحه نمایش را رصد کند. چنانچه بسیار سرد شود، قطعات جداگانه‌ای بخش‌هایی از نمایشگر را گرم می‌کنند. این سبب خواهد شد که پنل انعطاف پذیر دستگاه، راحت‌تر در وضعیت جدید قرار بگیرد و احتمال آسیب‌پذیری آن کاهش یابد.

البته اضافه کردن قطعات گرم کننده، می‌تواند افزایش ضخامت گوشی را در پی داشته باشد؛ به همین دلیل اپل راهکار جایگزینی را هم پیشنهاد داده است. اینکه در صورت نیاز، شدت روشنایی صفحه نمایش به طور خودکار افزایش یابد تا پنل گرم شود. پس از گرفتن گرمای کافی، روشنایی صفحه بار دیگر کاهش پیدا خواهد کرد.

اپل هنوز فاش نکرده که در حال کار روی تولید یک گوشی منعطف است؛ بنابراین شاید هرگز چنین محصولی را ملاقات نکنیم. طبق شایعات موجود، حتی در صورت قصد کوپرتینونشین‌ها برای عرضه‌ی یک گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو، این اتفاق تا پیش از نیمه دوم سال 2020 رخ نخواهد داد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا