عدسی عینک با فناوری نانو تولید شد

به گزارش سیناپرس،محمدعلی قلیانی مجری طرح «تولید عدسی عینک به صورت خام و نمره دار طبی با فناوری نانو» در گفتگو با مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر عدسی عینک یک محصول پرکاربرد است و این عدسی ها تماما وارداتی هستند در صدد برآمدیم تا عدسی های عینک را طراحی و در نهایت بسازیم.

وی با بیان اینکه از زمانیکه عدسی های عینک به سمت پلیمر رفته و به نوعی شیشه منسوخ شده است، این محصول درایران تولید نمی شود، بیان کرد: ۱۵ سال است که در این زمینه وابسته با کشورهای خارجی هستیم زیرا دانش فنی را نداریم و تولید نمی کنیم.

به گفته وی، ما در این شرکت که مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد است، در صدد برآمدیم تا پلیمری را فرموله کنیم و به ساخت عدسی های عینک برسیم.

قلیانی با بیان اینکه دوسال است که روی تولید عدسی عینک تحقیق می کنیم، ادامه داد: ما  توانستیم این تکنولوژی را از نو بسازیم و بومی سازی کنیم.

مدیر این شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد بیان کرد: این عدسی هایی که با فناوری نانو به تولید رساندیم با درجه و بدون درجه هستند.

قلیانی با تاکید بر اینکه اخیرا به دلیل مشکلات ارزی واردات این عدسی ها هم با مشکل روبرو شده است، بیان کرد: این موضوع باعث می شود قدرت خرید مردم کاهش یابد ولی با تولید عدسی های این شرکت قیمت ها معقول تر خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر این عدسی ها تولیدنیمه صنعتی شده اند و اکنون نیاز داریم که سرمایه گذار روی این محصول سرمایه گذاری کند تا در دسترس مردم قرار بگیرد.

این محقق ادامه داد: این عدسی ها با فناوری قالب سازی و تزریق پلاستیک پلیمر خاصی با فناوری نانو تولید شده که مزایای زیادی دارد.

وی با اشاره به مزایای این محصول گفت: معمولا در نمونه های موجود که خارجی هستند آنتی باکتریال و آنتی رفلکس به واسطه دستگاهی انجام می گیرد اما ما پوششی روی عدسی ها قرار می دهیم که این مزایا را داشته باشد. همچنین این محصول ضد خش هم هست.

این طرح در «هم اوردی نو؛ صنعت پلاستیک و پلیمر»که از سوی پارک فناوری پردیس برگزار شد، ارائه شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا