صندوق‌های پژوهش و فناوری از طرح‌های کوچک شرکت‌های دانش بنیان حمایت کنند

علی وحدت در جلسه هیئت رئیسه پارک علم و فناوری قم، ضمن بیان این مطلب عنوان کرد: با ریل گذاری دقیق و شناخت ظرفیت ها، تامین سرمایه در گردش شرکت های دانش بنیان در اولویت قرار می گیرد.در این راستا باید تسهیلات بانکی باید بر اساس نیازها و اولویت ها به شرکت های دانش بنیان تخصیص یابد تا بتوان در عرصه های مختلف به رشد و توسعه خوبی در ارتباط با فعالیت این شرکت ها دست یافت.

وحدت با اشاره به ظرفیت های مناسبی که صندوق نوآوری و شکوفایی در توسعه بازار کسب و کار ایجاد کرده است بیان کرد: توجه به نیازهای منطقه ای و رشد هدفمند شرکت های دانش بنیان از مهم ترین رویکردهای این صندوق در سطح ملی است.

وی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم صندوق نیز ایجاد ارتباط و تعامل میان شرکت های دانش بنیان در جهت رفع موانع و مشکلات است.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری وشکوفایی خاطرنشان کرد: این صندوق به عنوان نهادی ملی است؛ البته همانند بانک ها از ظرفیت های زیادی در رفع مشکلات شرکت ها در حد وسیع تری برخوردار نیست. در این راستا می توان از صندوق ها و نهادهای مالی دیگری در حل مشکلات شرکت ها بهره گرفت.

در این جلسه نیز سید حسین اخوان علوی رئیس پارک علم و فناوری استان قم نیز عنوان کرد: شرکت های دانش بنیان به تناسب فعالیت هایی که دارند از بسته های حمایتی برخوردار می شوند.

وی تصریح کرد: ۶۵ شرکت دانش بنیان در قم فعالیت دارد که با ارتباط خوبی که پارک علم و فناوری با شرکت ها برقرار کرده است بخش زیادی از مشکلات احصاء و حل می شود.

اخوان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب و ریاست جمهوری افق هایی را در جهت رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان ترسیم کرده اند که با فعالیت های صندوق شکوفایی تا حدی به این اهداف رسیده ایم.

وی در خصوص جایگاه وقف در زمینه فناوری بیان کرد: قم در زمینه فناوری، وقفی ندارد و جزو استان هایی است که در رتبه های آخر به شمار می رود؛ البته امیدواریم تا پایان سال با وقف فناوری بتوانیم از رتبه های آخر خارج شویم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم عنوان کرد: مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی در قم مبلغ ۲۵ میلیارد تومان تسهیلات ویژه شرکت های دانش بنیان مصوب کرده اند که از طریق صندوق پژوهش و فناوری کریمه پرداخت می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا