تولید پره متحرک توربین گازی درکشور بومی‌سازی شد

محمد رضا قاسمی مدیرعامل شرکت دانش بنیان موادکاران اظهارکرد :این شرکت از سال 84 با تکیه بر توان دانش متخصصان داخلی به عضویت گروه مپنا درآمده و برای توسعه برنامه های تحقیق و توسعه و تدوین دانش فنی برای محصولات جدید تلاش های بسیاری را پیش رو داشته است.

قاسمی گفت : این شرکت تا کنون موفق به تدوین دانش فنی و تولید بیش از 70 مدل مختلف پره توربین شده و برخی از محصولات خود را نیز به کشورهای اروپای غربی صادرکرده ایم .
وی درباره حوزه فعالیت این شرکت دانش بنیان گفت : ساخت پره های داغ توربین گازی، ساخت محفظه احتراق و قطعات داغ غیر پره ای توربین گازی ، بازسازی، تخمین عمر و جوان سازی پره و قطعات داغ توربین گازی وساخت پره های کمپرسور توربین گازی از جمله فعالیت های اصلی این شرکت است .
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان گفت: با توجه به ظرفیت تولیدی سالیانه 15هزار پره و محفظه احتراق ، درسال گذشته این شرکت موفق شده است از خروج بالغ بر 20 میلیون یورو ارز جلوگیری کندو تعداد 270 نفر اشتغال زایی مستقیم ( اشتغال در این شرکت ) و بیش از 300 نفر اشتغال زایی غیرمستقیم ( اشتغال در شرکت ها و کارگاه های همکار ) داشته باشد.
وی درادامه درباره تکنولوژی های پایه در ساخت پره و قطعات داغ توربین گفت : مهندسی محصول و تدوین شناسنامه فنی پره و محفظه احتراق قطعات توربین، مدلسازی و طراحی فرایندهای ریخته گری دقیق تحت خلأ ، طراحی و ساخت مدل موم ، ماهیچه های سرامیکی و قالب سرامیکی ، فناوری یخته گری تحت خلأ و دانش فنی عملیات حرارتی و پرس ایزو استاتیک گرم HIP از جمله فناوری های به کارگفته شده در پره این توربین ها است .
قاسمی بیان کرد : تکنولوژی ایجاد مسیرهای خنک کاری در پره ها ، ماشینکاری سوپرآلیاژ ها ، دانش فنی کنترل کیفی ساخت پره و قطعات داغ توربین گازی و پوشش های قطعات داغ ( نفوإی – روکشی – سد حرارتی ) از دیگر تکنولوژی های به کارگرفته شده در پره های این توربین است .
وی درباره اهمیت استفاده از این توربین ها بیان کرد : توربین های گازی در صنایع نفت و نیرو دارای کاربرد استراتژیک و با اهمیتی هستند و شریان های اصلی نفت و گاز با توان این توربین ها در حرکت است و محرک اصلی ژنراتورهای نیروگاه های حرارتی را این توربین ها تشکیل می دهند به همین منظور اهمیت کارکرد صحیح و بدون وقفه این توربین ها بر همگان مسلم شده است .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا