سیزدهمین دوره «ایران، مرز پرگهر» پایان یافت

 رحیم یعقوب‌زاده، رئیس این مرکز و طرح ملی "ایران، مرز پرگهر"، توضیح داد: طی برگزاری این طرح در طول ۱۳ سال، بیش از ۹۱۵۰۰ نفر از دانشجویان سراسر کشور در ۲۵۸۰ اردو از مراکز و پارک‌های فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، پژوهشگاه‌ها، نیروگاه‌ها، واحدهای تولیدی و خدماتی و نیز سایت‌های تاریخی و مواریث فرهنگی بازدید کرده‌اند تا با اقدامات شاخص انجام‌شده پس از انقلاب اسلامی آشنا شوند.

او به برگزاری اردوهای علمی-فرهنگی در قالب سیزدهمین دوره این طرح ویژه بنیاد ملی نخبگان و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: در این دوره علاوه‌بر بازدید دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور از مراکز علمی و مواریث تاریخی تمدنی، بازدید ویژه مستعدین تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان و همچنین همکاری در اجرای بازدیدهای علمی-فرهنگی ویژه اعضای دانشجویی و دانش‌آموزی سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با عنوان اردوهای نشاط و امید صورت گرفت.

وی ادامه داد: این مراسم با محوریت "شهر گردشگر" بر شناسایی نقاط قوت و کاستی‌های شهرهای کشور برای پیشبرد گردشگری، آشنایی با الگوهای جهانی و تجربیات موفق ملی برای ایجاد شهر گردشگر، تمرکز دارد.

یعقوب‌زاده گفت: در این مراسم از واحدهای برگزیده مجری، مراکز صنعتی و فناورانه که بیشترین همکاری را در هماهنگی و اجرای بازدیدها داشته‌اند و نیز دانشجویان فعال شرکت‌کننده در طرح تقدیر می‌شود.

رئیس مرکز گردشگری علمی- فرهنگی دانشجویان ایران یادآور شد: این مرکز وابسته به جهاد دانشگاهی با هدف برقراری ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ایجاد روحیه خودباوری و انسجام ملی و شناساندن دستاوردهای علمی و فناورانه ایجادشده و توسعه‌یافته پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و نیز مواریث و تنوع فرهنگی اقصی‌نقاط کشور به دانشگاهیان و نخبگانِ جوان، طرح ملی ایران مرکز پرگهر را به صورت سالانه برگزار می‌کند.

یعقوب‌زاده گفت: مراسم اختتامیه سیزدهمین دوره طرح در تاریخ ۲۰ اسفندماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل سالن شهید دهشور دانشکده علوم دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

همچنین علاقه‌مندان برای ثبت نام و شرکت در این مراسم می‌توانند به کانال مرکز @istta مراجعه کنند یا با شماره تلفن‌های ۶۶۴۹۱۲۲۲ و ۶۶۴۹۱۱۳۶ تماس بگیرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا