از طرح مفهومی خودروی برقی و دونفره «یاس» رونمایی شد

صبح امروز طرح مفهومی خودروی برقی دو نفره «یاس» در نخستین همایش بین المللی قوای محرکه نوین  در دانشگاه علم و صنعت ایران رونمایی شد.این طرح مفهومی توسط محققان پژوهشکده مهندسی خودروی دانشگاه علم و صنعت طراحی شده است. در حال حاضر  مرحله طراحی آن تکمیل و آماده  ساخت نمونه و تولید است.

این خودروی برقی که برای حمل ونقل شهری طراحی شده  می تواند با یک بار شارژ ۱۰۰ کیلومتر را طی کند و بیشترین سرعت آن نیز ۴۵ کیلومتر برساعت است.علاوه بر آن شیب روی خودرو با توجه به شرایط و وضعیت تهران، ۱۵ درصد به طور متوسط تعیین شده است. ارتفاع خودرو تا زمین نیز  با توجه به پستی و بلندی های شهر تهران محاسبه شده است.

 بدنه خودرو نیز به صورت سازه فضایی است که در پوشش آن از کامپوزیت استفاده شده است.با وجود آنکه کلاس خودرو بین موتور سیکلت و خودرو معمولی است، اما شاسی های کامل یک خودرو را دارد و حمل ونقل با آن راحت است.

در این خودرو امکان استفاده از هر دو نوع باتری لیتیوم یونی و سرب اسیدی فراهم  شده و شارژ آن نیز بسیار آسان است. این خودرو مجهز به آداپتور مخصوصی است و می توان در پارکینگ خانه آن را شارژ کرد. همچنین راننده می تواند با مراجعه به ایستگاه هایی که در شهرداری ها تعیین می شود، باتری خالی خود را تحویل داده و باتری شارژ شده را تحویل بگیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا