نگاهی به کنفرانس‌های پیش رو در جهان

طی هفته  گذشته در سراسر جهان فراخوان مقالات متعددی جهت حضور در کنفرانس‌ها اعلام‌شده که از سوی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مختلفی برگزار می‌شوند. قطعاً انتخاب تعدادی محدود از این کنفرانس‌ها و معرفی آن‌ها کار دشواری محسوب می‌شود و به همین دلیل ما تلاش کردیم برخی از کنفرانس‌های معتبر را با در نظر گرفتن این نکات، معرفی کنیم: قطعاً نخستین بحث درباره هر کنفرانس علمی، مورد تائید بودن وزن علمی برگزارکنندگان آن است که در این موارد مدنظر قرارگرفته‌اند. در این گزارش کنفرانس‌هایی معرفی می‌شوند که دستکم بیش از یک ماه تا آخرین تاریخ ارسال چکیده مقالات به کمیته داوری آن‌ها باقی‌مانده و پژوهشگران امکان ارسال آثار خود را خواهند داشت.  موضوع دیگر، تنوع رشته‌ها و حضور مواردی از گروه‌های علوم پزشکی، مهندسی و علوم انسانی بوده و درنهایت بحث سهولت حضور پژوهشگران ایرانی در این کنفرانس‌ها مدنظر قرار داشته و مواردی که در برخی کشورها برگزار می‌شوند که برای اتباع ایرانی به‌سختی روادید صادر می‌شود، کنفرانس‌ها معرفی نمی‌شوند. 

 

شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی محیط‌زیست، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی پایدار (Sixteenth International Conference on Environmental, Cultural, Economic & Social Sustainability): این کنفرانس با تمرکز ویژه بر چالش‌های پایدار در جنوب جهانی (جهان سوم یعنی آفریقا و آمریکای لاتین و کشورهای در حال توسعه در آسیا): اولویت‌ها، خطرات و فرصت‌ها در روزهای 29 تا 31 ژانویه سال 2020 میلادی در سه روز در دانشگاه شیلی برگزار می‌شود. موضوعات کلی که در این کنفرانس موردبحث و گفتگو قرار داده می‌شود عبارت‌اند از: پایداری زیست‌محیطی، ثبات در حوزه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، سیاست و روند صلح و همچنین ثبات آموزش.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به وب‌سایت این کنفرانس https://onsustainability.com/2020-conference مراجعه کرده و در بخش کانتکت (Contact) با واردکردن آدرس اینترنتی یا ایمیل خود، سؤالات لازم مطرح کرده و پاسخ مرتبط را دریافت کنید.

محل برگزاری: دانشگاه شیلی، سانتیاگو، شیلی

کنفرانس بین‌المللی و نمایشگاه در بهداشت، ایمنی، امنیت، محیط‌زیست و مسئولیت اجتماعی (SPE International Conference and Exhibition on Health, Safety, Security, Environment, and Social Responsibility): در این کنفرانس امکان مشارکت در صنعت فرصت بحث در مورد سیستم‌ها و روش‌های موجود در مورد اطلاعات سلامتی و ایمنی کار ایجاد می‌شود و به مشارکت‌کنندگان کمک می شود تا بهترین شیوه‌های مواجه با این حوزه را آموخته و تغییراتی را ایجاد کنند که موجب ارتقا صنعت شود. این کنفرانس در تاریخ 17 تا 19 ماه مارس سال 2020 میلادی به مدت سه روز در بوگوتا (Bogotá) کلمبیا برگزار خواهد شد. مباحث کاملاً مرتبط با موضوعات این کنفرانس که عبارت‌اند از عملیات و جمع‌آوری اطلاعات در مناطق حساس محیط‌زیست، مایعات نفتی و مواد معدنی (حفاری و مایعات تکمیل‌کننده، آب، CO2 و غیره)، مجوز اجتماعی برای عملیات بهره‌برداری (روابط اجتماعی، توسعه پایدار، انتظارات مدیریتی) پذیرفته می‌شوند. مهلت ارسال مقاله تا تاریخ 22 اکتبر سال 2019 میلادی امکان‌پذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به آدرس اینترنتی: tech-prog@spe.org مراجعه کرد.

آدرس محل برگزاری کنفرانس: مرکز کنگره آگورا (Ágora)، بوگوتا، کلمبیا

بیست و سومین کنفرانس بین‌المللی ایدز 2020 (The 23rd International AIDS Conference 2020): این کنفرانس بین‌المللی دوسالانه، بزرگ‌ترین گردهمایی جهانی درزمینهٔ اچ آی وی و ایدز است و به‌عنوان یک اجتماع منحصربه‌فرد در تقاطع علوم و مدافع حقوق بشر معرفی می‌شود. این کنفرانس فرصتی برای تقویت اطلاعات و دانش در مورد اچ آی وی، ایدز و برنامه‌ها، سیاست‌ها و حمایت‌هایی که در این رابطه می‌شود، است. بیست و سومین کنفرانس بین‌المللی ایدز در تاریخ 6 تا ده جولای در اوکلند و سانفرانسیسکو برگزار می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و آخرین‌مهلت ارسال خلاصه مقاله می‌توان به وب‌سایت این کنفرانس http://www.aids2020.org/ مراجعه کرد. بر اساس اعلام رسمی برگزار کنندگان این کنفرانس،  تلاش می شود تا امکان ارائه اینترنتی مقاله برای پژوهشگران کشورهایی که امکان دریافت ویزای آمریکا را ندارند، فراهم شود.

آدرس محل برگزاری کنفرانس: این کنفرانس در دو شهر اوکلند و سانفرانسیسکو ایالات آمریکا برگزار خواهد شد و محل دقیق برگزاری کنفرانس در وب‌سایت این کنفرانس http://www.aids2020.org/ اعلام خواهد شد.

کنفرانس بین‌المللی ارتباطات 2020 (2020 IEEE International Conference on Communications): همه موضوعات این کنفرانس مربوط به فن‌آوری‌های ارتباطی موجود و نمونه‌های در حال ظهور بوده و این کنفرانس به‌نوعی بررسی آخرین تحولات ارتباطات مخابراتی از دیدگاه فنی است. موضوعاتی که در این حیطه قرار می‌گیرند شامل نظریه ارتباطات، ارتباطات بی‌سیم، شبکه‌های بی‌سیم، شبکه‌های نوری، شبکه‌های نسل آینده برای سرویس‌های جهانی، ارتباطات چندرسانه‌ای و شبکه‌های خانگی، پردازش سیگنال برای ارتباطات، کیفیت خدمات در ارتباطات، مدل‌سازی اعتبار و عملکرد می‌شود. انجمن ارتباطات IEEE در بخش بریتانیا و ایرلند این کنفرانس را حمایت می‌کند. کنفرانس بین‌المللی ارتباطات در تاریخ هفتم تا یازدهم ماه ژوئن 2020 میلادی در شهر دوبلین کشور ایرلند برگزار خواهد شد. آخرین‌مهلت برای ارسال مقالات 18 اکتبر سال 2019 میلادی تعیین‌شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان با مراجعه به سایت https://conferences.ieee.org/conferences_events/conferences/conferencedetails/40277 و وارد شدن به بخش ایمیل اورگانیزر (Email Organizer) سؤالات خود را مطرح کرده و ارسال کنید.

آدرس محل برگزاری کنفرانس: Co. Dublin, Dublin, Ireland

پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی توسعه در حفاظت از سیستم قدرت (15th International Conference on Developments in Power System Protection): این کنفرانس نقطه عطفی است تا آخرین نوآوری‌ها، پیشرفت‌های عملی و تحقیقات جدید در این رابطه به اشتراک گذاشته شود که از نهم تا دوازدهم ماه مارس سال 2020 میلادی در چهار روز شهر لیورپول کشور انگلستان برگزار خواهد شد. برای ارائه خلاصه مقاله می‌توان در تاریخ 19 جولای 2019 میلادی در یکی از موضوع‌های کلیدی ازجمله حفاظت از شبکه‌ها، برنامه‌های کاربردی، فن‌آوری‌های در حال رشد و شبکه‌های آینده اقدام کرد. البته موضوعات جانبی مرتبط و جدید همچون حفاظت در هنگام بلک استارت / راه‌اندازی شبکه، حفاظت و تأثیر شبکه‌های مبدل غالب و سیستم‌های کم‌بسامد، حفاظت از کارخانه / شعبه، پیشرفت در ارتباطات برای برنامه‌های حفاظت ازجمله امنیت سایبری، معیارهای حفاظت از فناوری‌های نوظهور و شبکه‌های آینده و درنهایت فرصت‌های انتشار نیز قابل‌ارائه در این کنفرانس هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان از طریق آدرس اینترنتی support@manuscriptlink.com اقدام کرد.

آدرس محل برگزاری کنفرانس: The Arena and Convention Centre, Liverpool, England

گردآوری و ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا