بخش گل محمدی و فرآورده های آن در قمصر تاسیس شد

مریم اخباری گفت: تاسیس این دبیرخانه در نشست های تخصصی کنفرانس بین المللی گل محمدی که در آبان ماه امسال برگزار شد مطرح و این موضوع یکی از بندهای قطعنامه پایانی کنفرانس بود.

وی خاطر نشان کرد: هدف از تاسیس این دبیرخانه که با صدور حکمی از سوی رئیس اتحادیه انجمن های گیاهان دارویی انجام شد، پیگیری امور مرتبط با گل محمدی و فرآورده های آن به صورت ملی، کشوری و بین المللی و ارتقا کیفیت ارتباطات متخصصان و فعالان این حوزه در منطقه و کشور است.

رئیس پژوهشکده اسانس های طبیعی قمصر عنوان کرد: اعضا این دبیرخانه از حوزه های مختلف از جمله نهادهای شهری، دانشگاهی و صنعتی خواهند بود که پس از ارائه پیشنهاد اسامی آنها، حکم عضویت و دبیر دبیرخانه از سوی رئیس اتحادیه صادر خواهد شد.

محمدباقر رضایی رئیس اتحادیه انجمن های گیاهان دارویی نیز گفت: با توجه به اهداف این اتحادیه و اهمیت گل محمدی به عنوان محصول استراتژیک و بومی کشور، تشکیل نهادی برای پیگیری و ساماندهی امور در زمینه گل محمدی لازم و تاسیس این دبیرخانه اولین و مهمترین گام در این راستا است.

وی با بیان اینکه اتحادیه انجمن های گیاهان دارویی دارای بخش های تخصصی گوناگونی از جمله زعفران است، اظهار داشت: برگزاری موفق کنفرانس بین المللی گل محمدی در قمصر و پژوهشکده اسانسهای طبیعی نشان داد که توانایی و زمینه انجام فعالیت های کشوری و بین المللی در این منطقه وجود دارد.

رئیس اتحادیه انجمن های گیاهان دارویی اظهار امیدواری کرد که با تاسیس این دبیرخانه، فعالیت های اتحادیه در این حوزه با شتاب و جدیت بیشتری پیش خواهد رفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا