ورود بخش خصوصی به حوزه فناوری های نرم و هویت ساز ضروری است

 دکترسورنا ستاری دردیدار با مسوولان و کارشناسان سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران، با تاکید برضرورت ورود بخش خصوصی به حوزه فناوری های نرم و هویت ساز، حضور این بخش در حوزه اسناد ملی و کتب را برای تجاری سازی و ایجاد بازار آن امری مهم دانست.

وی با اشاره به ضرورت اصلاح نگرش فرهنگی در راستای ترغیب جامعه به فعالیت در حوزه اقتصاد فرهنگ، گفت: گسترش و ترویج فرهنگ با تجاری سازی اتفاق می افتد، بر همین اساس، تا زمانی که برای تجاری شدن فرهنگ فکری نکنیم، نمی توانیم محصولات فرهنگی تولید کنیم که برای جامعه و به ویژه جوانان، جذاب و مفید باشد.
ستاری با بیان اینکه فرهنگ دولتی برای جامعه جذاب نخواهد بود افزود: تا زمانی که توسعه فرهنگ توسط دولت انجام شود، محصولات فرهنگی برای جامعه جذابیتی نخواهد داشت، زیرا محصولی می تواند فرهنگ سازی کند که مخاطبان نسبت به آن ابراز تمایل کرده باشند.
وی بیان کرد: بنابراین باید درنظرداشت که تولید چنین محصولاتی صرفا توسط بخش خصوصی امکان پذیرخواهد بود و دراین میان دولت باید بسترسازحمایت کننده و نظارت کننده باشد.

ستاری با اشاره به اینکه فرهنگ با پول دولتی گسترش نخواهد یافت، افزود: طی سال های گذشته در زمینه نقش تجاری سازی فناوری درحوزه اقتصاد و فرهنگ به درستی فکر نکرده ایم به همین دلیل برای گسترش فرهنگ باید به دنبال تغییر نگرش ها و روش ها باشیم.

معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری با تاکید براینکه، در پژوهش نیز باید همین موضوع را دنبال کنیم، پژوهش را درآمدزا خواند و ادامه داد: با ایجاد اکوسیستم فرهنگی مناسب و اصلاح نگرش ها، صاحبان سرمایه نیز به سرمایه گذاری در پژوهش رو می آورند.گسترش تعامل وهمکاری میان معاون علمی و سازمان اسناد و کتابخانه ملی، در زمینه توسعه و تجاری سازی اسناد وکتب با استفاده از سرویس های نوین فناوری اطلاعات اصلی ترین موضوعاتی بود که در این دیدار مورد بحث و گفت گو قرار گرفت.
دربازدید از بخش های مختلف سازمان اسناد و کتابخانه ملی از جمله مخزن اسناد، نمایشگاه دائمی کتب نادر و خطی، آرشیو مطبوعات و کتابخانه، سیدرضا صالحی امیری رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا