همکاری بیشتر سازمان اوقاف با صاحبان اختراعات و اکتشافات

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،حجت الاسلام خاموشی امروز در پنجاه و ششمین دوره اعطای جایزه ملی بنیاد البرز گفت: ایران زمانی کلید ابتکار موقوفه را زد که تعداد واقفان اندک بودند و به نظر نمی رسد که میزان وقف به اندازه وقف مرحوم البرز رسیده باشد. کسی که سنت حسنه ای را بنا نهد، به اندازه اجر آن عمل ثواب می برد؛ ادله آیات و روایات، پشتیبان خوبی برای مرحوم البرز است.

رئیس سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف در زمان حاضر برای وقف دانش به تبع دیگر سازمان ها تلاش می کند.

وی گفت: یک دانشمند اتریشی به صراحت بیان می کند که زمانی که علم از منطقه ربع رشیدی به اروپا می رفت، استادانی از ایران به اروپا فرستاده می شدند؛ این نشان می دهد اروپا از دروازه ایران استاد دریافت می کرده است؛ تاریخ هم گویای این موضوع است.

خاموشی با تاکید بر اینکه می توانیم برای وقف دانش در عصر حاضر اقدام کنیم، گفت: معاونتی در سازمان اوقاف فعالتر شده که تلاش می کند با صاحبان اختراعات و اکتشافات همکاری بیشتری به عمل آوریم تا در نهایت ایده های آنها وارد زندگی مردم شود.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به ورود سازمان اوقاف به مسائل علمی گفت: تاکنون در مسائل سل تراپی، تجهیزات پزشکی، بذر و سمومات نباتی، توسعه کشاورزی به صورت ارزش افزوده و در مسائلی همچون بهینه سازی مصرف سوخت در سازمان اوقاف وارد شده ایم. امیدوار هستیم که این موضوع نتیجه بخش باشد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری بیانیه ای مبنی بر اینکه در ۴۰ سال پیش رو برای تمدن سازی با نسل جوان صحبت عمیقی داشته اند، ارائه کرده اند. ایشان همواره تاکید دارند که ما در ۴۰ سال پیش رو می بایست از بحران هایی که غرب و نظام سلطه برای ما به وجود آورده، به واسطه علم و دانش عبور کنیم.

رئیس سازمان اوقاف با بیان اینکه ایران سرزمین گسترده ای است، گفت: رتبه های المپیادهای محققان کشور گویای این است که ایران مغز متفکر بسیاری دارد.

وی افزود: برای برون رفت از نظام سلطه قطعا باید از علم و دانش کمک بگیرید.

خاموشی با تاکید بر اینکه توصیه به دانش و علم برای ثروت آفرینی همواره از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: برای حرکت و جوشش نسل جوان و مخترعان باید دانشگاه ها، صنعت و تجارت دست به دست هم دهند تا اتفاقات خوبی رخ دهد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا