پژوهشگران جوان رشته های علوم پایه کشور تجلیل می شوند

 یوسف ثبوتی  در گفت و گو باایرنا گفت: اولین دوره معرفی و تجلیل از پژوهشگران جوان برجسته در رشته های علوم پایه به همت گروه علوم پایه فرهنگستان علوم برگزار می شود و در این مراسم جایزه ابوریحان بیرونی به پژوهشگران منتخب اهدا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم پنج پژوهشگر جوان برجسته علوم پایه معرفی و تجلیل می شوند، گفت: علی رضا زارسوندی پژوهشگر جوان برجسته در شاخه زمین شناسی، احسان عارفیان پژوهشگر جوان برجسته در شاخه زیست شناسی، یاسمن فرزان پژوهشگر جوان برجسته در شاخه فیزیک ، محمد رضا کوشش پژوهشگر جوان برجسته در شاخه ریاضی و محمد مهدی نجف پور پژوهشگر جوان برجسته در شاخه شیمی پنج پژوهشگر جوانی هستند که در این مراسم معرفی و تجلیل می شوند.

ثبوتی خاطر نشان کرد: فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران چند گروه علمی دارد که از جمله آنها گروه علوم پایه است.

وی ادامه داد: گروه علوم پایه خود پنج شاخه فیزیک، شیمی، ریاضی، علوم زیستی و علوم زمین شناسی دارد .

رییس گروه علوم پایه فرهنگستان علوم افزود: سیاست فرهنگستان علوم در چند سال گذشته این بوده که سالانه برای تشویق جوانان به پژوهش، در هر گروه و در هر شاخه از گروه ، یک جوان را که از نظر پژوهشی موفقیت های داشته است را انتخاب ، معرفی و قدردانی کند.
ثبوتی تاکید کرد که جوانانی که بر اساس این سیاست مورد ارزیابی قرار می گیرند باید کمتر از 40 سال سن داشته باشند. وی در مورد جایزه ابوریحان نیز گفت: فرهنگستان علوم جایزه ای را در حد توان خود به برگزیدگان اعطا می کند و علت انتخاب نام ابوریحان برای این جایزه این بوده است که ابوریحان در میان تمامی دانشمندان عصر طلایی اسلامی از شاخص ترین افرادی بود که در سخنان و گفته های خود به مشاهده طبیعت، آزمایش و پژوهش اهمیت می داد که این رمز موفقیت تمام علوم جدید و در راس آنها فیزیک است.
اولین دوره معرفی و تجلیل از پژوهشگران جوان برجسته رشته های علوم پایه کشور روز پنجشنبه 21 خرداد در سالن کنفرانس فرهنگستان برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا