250 مقاله به دبیرخانه علمی کنفرانس هسته ای ایران ارسال شد

به گزارش سیناپرس، سروش حیدری درگفت و گو با ایرنا در بوشهر افزود: از این شمار مقاله های پذیرش شده 20 مقاله بصورت شفاهی در کنفرانس ارائه می شود.
وی بیان کرد: آشکارسازی پدافند غیرعامل هسته‌ای، پرتو پزشکی، چرخه سوخت هسته ای، ساخت و طراحی راکتور و نیروگاه‌های هسته‌ای، کاربرد پرتو‌ها و مواد از جمله محور‌هایی بیست و پنجمین کنفرانس هسته ای ایران است.
حیدری ادامه داد: این کنفرانس 2 روزه در دو بخش ارائه مقاله ها و نشست های تخصصی در بوشهر در حال برگزاری است.
وی گفت: کنفرانس هسته ای ایران این مزیت را دارد که یکبار در سال تمامی متفکران و محققان هسته ای گرد هم آمده و بطور مستقیم می توانند از دانش روز هسته ای آگاه و در این زمینه با یکدیگر تبادل نظر داشته باشند.
حیدری گفت: نیروگاه اتمی بوشهر درکمک های قابل توجهی در برگزاری بیست و پنجمین کنفرانس هسته ای ایران کرده است.
دبیر اجرایی بیست و پنجمین کنفرانس هسته ای ایران افزود: قدمت برگزاری این کنفرانس از سال 1352 است که امسال پس از 15 سال در بوشهر در حال برگزاری است.
حیدری اظهارداشت: میهمانان این کنفرانس استادان و نخبگان هسته ای کشور هستند که در محورهای کنفرانس نسبت به ارائه مقاله ها و برگزاری نشست های تخصصی اقدام می کنند.
وی گفت: با هدف گرامیداشت شهدای هسته ای جایزه ای در این کنفرانس با عنوان جایزه شهید شهریاری به عنوان شهید عرصه هسته ای درنظر گرفته شده که به 6 تا 10 نفر از ارائه دهندگان مقاله های برتر اهدا می شود.
بیست و پنجمین کنفرانس هسته ای ایران با حضور محققان و پژوهشگران این بخش از روز چهارشنبه در بوشهر آغاز شده و امروز پایان می یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا