استاندارد به آزمون های جدید برای سنجش روغن زیتون دست یافت

به گزارش سیناپرس، فرزانه انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 40 مولفه در این آزمون ها مورد سنجش قرار می گیرد تا از سالم و ایمن بودن روغن زیتون ها به ویژه روغن های وارداتی و صادراتی اطمینان حاصل کنیم.
وی با بیان اینکه در چرخه تولید و عرضه روغن زیتون تقلب های زیادی ثبت شده است، گفت: بیشتر روغن های وارداتی را هدف قرار داده ایم تا از ورود هرگونه روغن ناسالم و مضر به چرخه صنعت غذایی کشور جلوگیری شود.
انصاری تاکید کرد: اندازه گیری تمام شاخص های سلامت روغن زیتون دستاورد بزرگی برای کشورمان محسوب می شود و در مقوله صادرات و واردات این محصول بسیار حائز اهمیت است.
رییس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد گفت: در زمینه زنجیره غذایی، طرح های کلان کشوری با رویکرد ایمنی، سلامت و توجه به آلاینده ها در دست اجرا است.
وی با اشاره به وجود چهار پژوهشکده در زیرمجموعه پژوهشگاه استاندارد خاطرنشان کرد: در پژوهشکده های صنایع غذایی و کشاورزی، برق و صنایع ساختمان، شیمی و پتروشیمی و سیستم های مدیریت و کیفیت بازرسی، طرح های تحقیقاتی انجام می شود.
انصاری اضافه کرد: این طرح های تحقیقاتی بر اساس نیاز کشور و یا درخواست صنایع برای پژوهشکده های مرتبط تعریف می شود.
وی از طرح های تحقیقاتی در دست اجرا به آزمون های بنزین، چمن مصنوعی و تُشک های ورزشی اشاره کرد که با همکاری وزارت خانه های متبوع تعریف و تدوین شده است.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا