راه اندازی خط تولید ایمپلنتهای ایرانی در چین

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،اسماعیل اسدیان مدیر عامل شرکت دانش بنیان تولید کننده ایمپلنت‌های ستون فقرات و پوشش های نانو ساختار روی ایمپلنت‌ها مستقر در اصفهان امروز در جمع خبرنگاران گفت: حوزه فعالیت این شرکت ایمپلنت سازی و به تناسب آن ابزار سازی است؛ در واقع محصولاتی که تولید می کنیم در حوزه ثابت سازی ستون فقرات است.

وی گفت: این ایمپلنت ها تاکنون مورد استفاده قرار گرفته و با کشور چین در خصوص راه اندازی خط تولید و انتقال دانش فنی صحبت هایی کرده ایم.

اسدیان با تاکید بر اینکه پوشش های رنگارنگ روی ایمپلنت‌های تولید شده در این شرکت اعمال می شود، بیان کرد: در بخش انادایزینگ این پوشش های رنگارنگ بر روی ایمپلنت اعمال می شود تا جراحان در اتاق عمل به راحتی ایمپلنت مورد نظر خود را راحت تر انتخاب کنند.

وی ادامه داد: استریل ایمپلنت‌های تولید شده به شرکتهای وابسته به انرژی اتمی ارسال می شود؛ این ایمپلنت‌ها تا پایان عمر در بدن فرد باقی می ماند؛ این ایمپلنت‌ها به عنوان یک وسیله کمکی در بدن قرار می گیرد و موظف است در این زمان بخش آسیب دیده ستون مهره ها را ثابت کند.

اسدیان با بیان اینکه برای استخوان سازی در محل آسیب دیده از پلیمر پلی اتر اتر کتون استفاده می شود، گفت: ایمپلنت‌های استفاده شده از جنس تیتانیوم است اما به دلیل اینکه تیتانیوم نسبت به استخوان مدول بالاتری دارد، از این رو به تدریج در ساختار استخوان فرو می ریزد و بیمار را با مشکلاتی مواجه می کند.

وی افزود: در پیچ های تولید شده پوشش های متخلخلی ایجاد شده که ساختار آن متشکل از فسفر و کلسیم (مواد اصلی استخوان)است؛ ضمن آنکه ماده هیدروکسی آپاتیت (ماده اصلی استخوان)را در پوشش ها وارد کردیم و این موجب می شود در تستهای حیوانی و بالینی ثابت شود که دوره استخوان سازی در بیماران با استفاده از این ایمپلنت‌ها دوماه کاهش می یابد.

اسدیان با بیان اینکه پوشش های اعمال شده، کاربردهای متفاوتی از جمله ایمپلنت‌های لگنی و زانو دارد، گفت: دانش فنی این پوشش ها در اختیار کشورهای سوئیس، اسپانیا و آمریکا است و ما با دستیابی به دانش فنی پوشش ها جزو کشورهای دارنده این فناوری قرار گرفتیم و ما امروزه نیز به عنوان رقبای شرکتهای اروپایی به ویژه سوئیس هستیم.

مدیر این شرکت دانش بنیان با تاکید بر اینکه تیتانیوم به عنوان ماده اصلی ساخت ایمپلنت جزء فلزات نادر است، گفت: متاسفانه در ایران سرمایه گذاری برای تولید مواد اولیه همچون تیتانیوم وجود ندارد و ما درصدد هستیم تا این فلز را در کشور بازیافت کنیم.

وی افزود: پوشش های اعمال شده روی ایمپلنت‌های یک پوشش تیتانیوم با ضخامت پانصد نانومتر و دارای تخلخل در حدود ۵تا ١٠ نانومتر است؛ اندازه های دانه های تشکیل شده روی ایمپلنت بسیار مهم است و باید ابعاد مشخصی داشته باشد، چراکه اگر اندازه دانه بزرگتر باشد، سلول های استخوانی نمی‌توانند اتصال لازم را برقرار کنند، از این رو یک ساختار نانویی بر ساختار میکروبی ایجاد کردیم.

اسدیان از ساخت ایمپلنت‌های منیزیمی خبر داد و گفت: ایمپلنت‌های منیزیمی با مشکلات خوردگی مواجه هستند به گونه ای که اگر در بدن قرار بگیرند بعد از دو هفته از بین می رود، از این رو پروژه ای داریم که ایمپلنت‌های منیزیمی با جذب بالا را تولید کنیم که بتواند در مدت شش ماه در بدن دوام بیاورد و استخوان سازی و سپس جذب بدن شود.

وی با بیان مثالی گفت: نمونه این ایمپلنت به عنوان منگنه هایی در دررفتگی کتف مورد استفاده قرار می گیرد؛ این منگنه بعد از استخوان سازی در مدت شش ماه جذب بدن می شود.

معرفی این شرکت در بازدید خبرنگاران در اصفهان صورت گرفت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا