علم و دنیای دیجیتال در گفتگو با سیامک هاشمی

مهم‌ترین فعالیت سیامک هاشمی در سال‌های گذشته، مدرنیزه کردن فناوری‌های عمده به‌ویژه درزمینهٔ پردازش در زمان واقعی سیستم‌های مبتنی بر رویداد و توسعه ابری بومی (cloud-native development) بوده است. در اینجا به گفتگو با این دانشمند جوان در رابطه با فناوری‌های ابری می‌پردازیم:

از نقش خود در رابطه با شرکت Ingenious Technologies بگوئید:

علاقه اصلی من عمدتاً شامل فکر کردن و ساختن محصولات نرم‌افزاری است. این موضوع شامل بخش وسیعی از جزئیات مانند سخت‌افزار و شبکه تا معماری فنی، رابط کاربری UI / UX، مشتری و مشکلات نرم‌افزاری شده و تلاش می‌کنم این مشکلات را حل کنم. تخصص من درزمینهٔ کامپیوتر و من علوم رایانه است. چندی پیش اولین سرمایه‌گذاری و شرکت فناورانه ای را که تأسیس کرده بودم را که من در سال 2016 انجام داده بودم، به Ingenious Group فروختم. البته همکاری من با این مجموعه ادامه یافته و مسئولیت مدیر ارشد فناوری شرکت را بر عهده من گذاشتند و یک تحول فنّاورانه را در داخل سازمان آغاز کردم. پس‌ازآن، من خواسته شد که وظیفه‌ام را در این شرکت به‌عنوان مدیرعامل ادامه دهم که از ابتدای سال 2018 در این سمت فعالیت داشته‌ام.

چه عاملی سناریوی بازاریابی فعلی را بسیار هیجان‌انگیز می‌کند؟

توجه داشته باشید که تخصص من در بازاریابی نیست و من از سال 2016 به بعد وارد این حوزه شده‌ام و در این زمینه تازه‌کار محسوب می‌شوم. از دید من، بازاریابی دیجیتال در دنیای امروزی نقش مهمی ایفا کرده و امکان پیش‌بینی شرایط را برای شما فراهم می‌کند. همان‌طور که مصرف‌کنندگان بیشتر و بیشتر به دنیای دیجیتال ملحق شده و اطلاعات مرتبط با این زمینه را به اشتراک می‌گذارند، برندها نیز فرصتی برای درک و کمک به مشتریان خود در دنیای دیجیتال داشته و از آن گذشته، برندها وظیفه‌ای بسیار پیچیده برای ایجاد اعتماد و روابط پایدار با مشتریان خود بر عهده‌دارند.

نقش یک مدیرعامل در فناوری‌های صنعتی B2B در مقایسه با B2C چیست؟

من هیچ‌گاه در حوزه B2C فعالیت نکرده‌ام و چون اطلاعات و تجربه‌ام در این حوزه بسیار اندک است، نمی‌توانم به این پرسش پاسخ دهم.

دیدگاه 360 درجه مشتری برای شما چیست؟ شرکت Ingenious Technologies به چه نحوی این دیدگاه را به مشتریان ارائه می‌دهند؟

بازاریابی شراکتی؛ فعالیتی است که به یک کانال مشخص محدود نمی‌شود. این مقوله، تنها بازاریابی وابسته نیست. همه برندهای تجاری امروز باید در کانال‌های مختلف و با خواسته‌های متفاوتی مدیریت شراکت‌ها را داشته باشند. به‌طور سنتی، در شرکت‌ها، این کانال‌ها به گروه‌های جداگانه‌ای تقسیم می‌شوند. به همین دلیل لایه‌های عملیاتی و سطح C هنوز نیاز به بینش درباره فعالیت‌های یکدیگر دارند.

اگر تمام فعالیت‌های بازاریابی شراکتی در یک سیستم مرکزی ادغام شوند، هم‌افزایی، کار آیی و اثربخشی فروش به دست خواهد آمد. نمای 360 درجه، برندها را قادر می‌سازد تا به‌صورت دقیق روی اعداد قضاوت کنند و به‌این‌ترتیب نحوه سرمایه‌گذاری بعدی خود را خواهند شناخت. ین فرایند به برندها اجازه می‌دهد که با معرفی جریان کار استاندارد، مستقل از فرآیندهای سفارشی، مستند نشده و مبتنی بر مردم باشند.

چه چیزی باعث ایجاد یک تجربه بدون اصطکاک برای خریداران فنّاوری از طریق اتوماسیون و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها می‌شود؟

به‌عنوان یک ارائه‌دهنده SaaS برای بازاریابی شراکتی، ابتدا باید شرایط فعلی مشتری را به‌طور عمیق درک کنیم. ما معمولاً مشتریان خود را با تجزیه‌وتحلیل و آنالیز آنچه در حال حاضر انجام می‌دهند و آنچه آن‌ها می‌خواهند در آینده انجام دهند، ارزیابی می‌کنیم. افراد سطح C و افراد عملیاتی در این مرحله بسیار مهم هستند زیرا آن‌ها اغلب دیدگاه‌های متفاوتی دارند.

در حال حاضر شما چه استارتاپ هایی را در صنعت و فن‌آوری مشاهده می‌کنید؟

ما به‌طور دائم با یادگیری ماشینی و FinTech  سرکار داشته و در حال تبادل استارتاپ های این حوزه هستیم.

شما در حال حاضر از چه ابزارها و فن‌آوری‌های بازاریابی و فروشی استفاده می‌کنید؟

ما از پلتفرم‌های خاص خود استفاده کرده و ابزارهای خاص ویژه خود را در اختیارداریم.

چگونه می‌توانید خود را برای یک دنیای مبتنی بر هوش مصنوعی به‌عنوان یک رهبر بازاریابی آماده کنید؟

ما علاوه بر هوش مصنوعی شاهد چندین روند مختلف هستیم. چشم‌انداز ما این است که کیفیت داده‌ها و دسترسی به آن، مهم‌ترین نیاز پیشگیرانه محسوب می‌شود. به همین دلیل است که ما در استراتژی داده‌های خود بسیار سرمایه‌گذاری کردیم. چشم‌انداز ما این است که با اولین اقدامات خود در حوزه هوش مصنوعی به برندها کمک کنیم.

شما چگونه به سایرین برای کار با فناوری‌های مدرن و جدید الهام خواهید بخشید؟

به‌عنوان یک مهندس، می‌دانم که در آینده افرادی هستند که می‌توانند محیط دیجیتالی خود را درک کرده و تغییر دهند. دیگرانی که فقط مصرف‌کننده بوده و من مردم را تشویق می‌کنم که به‌سختی باهم در حوزه فناوری‌های مدرن درگیر شوند.

در یک کلمه کار خود را به بهترین نحو توصیف کنید:

عاری از خودپرستی

شما بدون چه ابزار یا نرم‌افزار و اپلیکیشنی قادر به زندگی نیستید؟

مسواک و Google Suite

هوشمندانه‌ترین میانبر یا کارایی هک مربوط به کار شما چیست؟

من هیچ‌وقت مک بوکم را خاموش نمی‌کنم بلکه فقط آن را بسته و مجدداً بازکرده و در موقعیت هایبرنت قرار می‌دهم.

در حال حاضر در چه موضوعی مطالعه می‌کنید؟

من از وب‌سایت blogly agglyator feedly.com در آی‌فون خودم استفاده می‌کنم که روزانه مقالات بسیار مفیدی را از سایت‌هایی مانند Medium، Forbes، confluent.io و PerformanceIN انتخاب کرده و به خوانندگان ارائه می‌کند.

بهترین مشاوره‌ای که تاکنون دریافت کرده‌اید چیست؟

فقط به فن‌آوری‌ها توجه نکنید. دیدگاه تجاری را در موقعیتی فراتر از فنّاوری قرار دهید و غیرقابل توقف باشید.

چه چیزی شما را از دیگران متمایز کرده و به نوعی راز موفقیت شما چیست؟

دیگران اعتقاد دارند که من مسائل مشکل را به‌خوبی حل می‌کنم.

دوست دارید چه کسی در دنیای فناوری و صنعت، این مصاحبه را خوانده و نظرات شما را ببیند؟

من علاقه‌مندم تا پیتر جایگر (Peter Jaeger) دوست عزیزم و بنیان‌گذار haalo.io این مصاحبه را خوانده و نظرات من را ببیند.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: martechseries

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا