دستگاه پیشرفته سنگ‌های آنالیز سیستم ادراری رونمایی شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، این دستگاه علاوه بر ارائه خدمات درمانی در حوزه تحقیقات هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌‌های کلیوی و مجاری ادرار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روز سه‌شنبه در مراسم بهره‌برداری از این دستگاه پیشرفته، بر لزوم تشخیص صحیح اجزای تشکیل‌‌دهنده سنگ‌های کلیه به‌ منظور کاهش بیماری و بار اقتصادی حاصل از آن تاکید کرد و گفت: شناسایی دقیق سنگ‌های کلیه و ارائه خدمات درمانی مناسب از مهم‌ترین اهداف استفاده از این دستگاه است.

دکتر «عباس بصیری» اظهار داشت: پزشکان با استفاده از آنالیزهای دقیق این دستگاه، می‌توانند راهکارهای درمانی مناسب را انتخاب و بیماران را در زمان کوتاه‌تر و با هزینه‌های درمانی کمتر مداوا کنند.
جراح و متخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری ادامه داد: تاکنون شناسایی سنگ‌های کلیه با آنالیز شیمیایی انجام می‌گرفته که جواب‌های این روش چندان قابل اعتماد نبوده و ممکن است برای بیماران مشکلاتی به بار آورد.
بصیری با توضیح اینکه سنگ کلیه به 7 نوع تقسیم می‌شود، بیان داشت: سنگ‌های عفونی یکی از انواع سنگ‌های کلیه هستند که شناسایی آن با روش‌های موجود، فوق‌العاده مشکل است اما با استفاده از این فناوری پیشرفته، این کار در زمان کوتاهی انجام می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن شیوع و بروز سنگ کلیه در کشور، کلینیک پیشگیری از سنگ کلیه این مرکز از سال گذشته به دنبال راه‌‌اندازی یکی از روش‌‌های استاندارد و رایج آنالیز سنگ در کشور یعنی آنالیز سنگ به روش اسپکتروسکوپی مادون قرمز را در دستور کار خود قرار داد.
بصیری از ایران به عنوان یکی از کشورهای پیشرفته در حوزه های پزشکی یاد کرد و گفت: کشورهای همسایه از این فناوری بی‌بهره هستند و هندوستان، از دیگر کشورهای آسیایی است که از این فناوری بهره می‌برد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا