راه برای رفتن انسان‌ها به مریخ و ماه تسهیل می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا، ناسا بر این باور است که این کار می‌تواند راه را برای انسان‌ها برای رفتن به مریخ و ماه تسهیل کند.نانومواد می‌تواند یک عامل کلیدی برای موج بعدی سطح نوردهای سیاره‌ای باشد. ناسا مبلغ ۲ میلیون دلار به تیم "مرکز پروازهای فضایی گادرد"(Goddard Space Flight Center) به منظور توسعه حسگرهای چاپ سه‌بعدی اهدا کرده است.

نانوموادها، حسگرهای چاپ سه بعدی را کوچک، فوق حساس و مقاوم در برابر اشعه می‌سازند.هدف ناسا از این پروژه این است که دستگاهی را ایجاد کنند که بتواند حتی مواد شیمیایی بسیار کوچک مانند آمونیاک، هیدروژن، متان و آب را در مقادیر مختلف شناسایی کند.

روش‌های تولید حسگر فعلی شامل ساخت یک حسگر در یک زمان و سپس ترکیب آنها با عناصر دیگر است. در این رویکرد جدید، تمام حسگرها و برخی از مدارها بر روی یک بستر توسط چاپ سه بعدی تولید می‌شوند و پس از آن می‌توانند تمام موادی ریزی را که قبلاً از بین رفته‌اند تشخیص دهند.

انتظار می‌رود این پروژه دو سال به طول بیانجامد. اگر این پروژه همانطور که برنامه ریزی شده است، پیش رود می‌تواند کمک کند که سطح نوردهای آینده، مکان‌هایی را که در آن حیات وجود دارد، پیدا کنند. آنها هم چنین می‌توانند به عنوان سیستم‌های ایمنی به منظور هشدار در مورد تغییرات شرایط هوا در فضاپیماها نیز مورد استفاده قرار گیرند.