پول در کشور برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور زیاد است

نصرالله جهانگرد، 28 بهمن در نشست با  شرکت های فناور و دانش بنیان حوزه ICT  استان کرمانشاه که به میزبانی پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی استان برگزار شد، ICT را پیشران توسعه کشور دانست و عنوان کرد: فناوری اطلاعات موتور محرکه توسعه کشور است که بستر توسعه برای دیگر حوزه ها از جمله کشاورزی، صنعت، خدمات و … را فراهم می کند.

وی با اشاره به توسعه و پیشرفت کشور در بسیاری حوزه ها از جمله ICT، گفت: مشکل ایران از 100 سال پیش تا به امروز تاخیر در توسعه است و کارهایی که امروز در کشور انجام میشود باید 15 سال پیش انجام می شد.

جهانگرد با تاکید بر لزوم هم افزایی مدیران در حوزه های مختلف، گفت: هم افزایی مدیران می تواند این تاخیرها را جبران کرده و روند توسعه و پیشرفت را تسریع کند.

معاون وزیر ارتباطات به سرمایه گذاری خوب دولت در بحث ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان نیز اشاره کرد و افزود: مشکل کار اینجاست که این شرکت ها تا رسیدن به مرحله بازار بطور کامل حمایت می شوند، اما همین که به مرحله بازار رسیدند عملا رها شده و سهم آنها از بازار مشخص نیست و عملا در مرحله فروش محصول دچار مشکل می شوند.

وی افزود: در حال حاضر در لبه تحول ایستاده ایم و باید زیرساخت ها را با این تغییرات هماهنگ کنیم.

جهانگرد تاکید کرد: به جرات می گوییم پول در کشور برای حمایت از شرکت های دانش بنیان و فناور زیاد است، اما نگرانی ما از نبود بازار لازم برای فروش محصولات این شرکت ها است.

معاون وزیر ارتباطات از تصمیم جدی وزارت ارتباطات برای راه اندازی نظام فناوری اطلاعات خبر داد و افزود: راه اندازی این نظام برای بهبود وضعیت سهم شرکت های حوزه ICT از بازار IT کشور در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: طرح نظام فناوری اطلاعات آماده شده است.

معاون وزیر ارتباطات در پایان با تقدیر از پارک علم وفناوری کرمانشاه در ارائه خدمات متنوع به شرکت های دانش بنیان گفت: شبکه سازی هایی که پارک کرمانشاه ایجاد کرده و قبول ریسک سرمایه گذاری شرکت ها از سوی این نهاد، جای تقدیر دارد.

در ادامه رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه از پیگیری برای راه اندازی دو شتابدهنده در حوزه های صنایع شیمیایی و زیست فناوری در استان خبر داد.

 بهرام بادکو گفت: چندسالی است در تلاشیم تا با همکاری و مشارکت فعالان مرتبط در حوزه فناوری بتوانیم اکوسیستم و زیست بوم فناوری در استان را شکل دهیم.

وی افزود: در زمینه ایجاد این اکوسیستم تلاش بر این بوده تا خود شرکت های خصوصی متولی انجام کار باشند و در این راستا در بحث راه اندازی شتاب دهنده های خصوصی ورود کردیم و اولین شتاب دهنده خصوصی در حوزه IT و فناوری اطلاعات را در استان راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه ایجاد اکوسیستم فناوری نیازمند زیرساخت‌های مختلف است، از پیگیری برای تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری استان خبر داد و افزود: این ساختمان در زمینی به وسعت 20 هزار مترمربع در حال  تکمیل است و امیدواریم تا سه سال آینده به طور کامل به بهره برداری برسد.

در ادامه سرپرست پارک علم و فناوری جهاددانشگاهی کرمانشاه از تولید سالانه 80 دانش فنی و یا محصول توسط شرکت های تحت پوشش پارک خبر داد و گفت: جهت حمایت هر چه بهتر از شرکت های فعال در این حوزه سیاست گذاری هایی در پارک علم و فناوری تعریف شده است.

دکتر معصومه خان احمدی گفت: به عنوان حامی شرکت ها پذیرفتیم که با خرید محصولات برخی شرکت ها ریسک کار آنها را قبول کنیم و از این طریق بتوانیم به شرکت ها کمک کنیم.

خان احمدی با بیان اینکه ماحصل این سیاست ها، حمایت از 500 شرکت دانش بنیان و ایده در طول 10 سال فعالیت پارک علم وفناوری کرمانشاه است گفت: هم اکنون 300 شرکت فعال تحت حمایت پارک فعالیت می کنند.

وی از فروش 90 میلیارد تومانی محصولات این شرکت ها خبر داد وافزود: سالیانه حدود 80 دانش فنی و محصول توسط این شرکت ها تولید می شود و رقم صادرات این شرکت ها قابل قبول است.

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه به وجود هفت مرکز رشد در سطح استان نیز اشاره کرد و افزود: همچنین سه کانون شکوفایی و خلاقیت و نیز دو مرکز نوآوری در سطح استان فعال است و فعالیت آنها ماحصل سیاست هایی است که پارک علم و فناوری کرمانشاه طی این سالها دنبال کرده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا