سومین کنگره سلامت مردان و یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری

سید جلیل حسینی رئیس سومین کنگره سلامت مردان، گفت: سومین کنگره سلامت مردان و یازدهمین کنگره مرکز تحقیقات بهداشت باروری و ناباروری، با تلاش مرکز تحقیقات بهداشت باروری- سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، برگزار می شود.

وی اظهارداشت: سال ها پیش به عنوان رئیس انجمن اورولوژی موضوع سلامت مردان به وزارت بهداشت، پیشنهاد کردم و وزارتخانه این موضوع را در برنامه های سالانه خود قرار داد و پس از حدود دوازده سال اجرای برنامه، احساس نیاز شد که به این مسئله باید عمیق‌تر پرداخته شود.

موسس مرکز تحقیقات سلامت مردان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به اهمیت نگاه جامع علمی و پژوهشی به سلامت مردان، یادآور شد: بعد از تاسیس اولین مرکز تحقیقات سلامت مردان، با توجه به ضرورت توجه به بیماری های مربوط به مردان، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به صورت سالانه اقدام به برگزاری کنگره سلامت مردان کرد.

وی با بیان اینکه موضوع سلامت مردان در دنیا نیز مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: سالی که دانشگاه آغاز به برگزاری کنگره کرد، این کنگره در پنج کشور دیگر برگزار می شد، اما در حال حاضر موضوع سلامت مردان در آمریکا، آسیا، اروپا و سراسر دنیا مورد توجه است و این یکی از افتخارات دانشگاه‌ علوم پزشکی شهید بهشتی است که در این زمینه پیشرو و پیشگام بوده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پایه گذار اطلاع رسانی درباره سلامت مردان در طول یک دهه و عمق دادن به پروژه های علمی در این حوزه از طریق مرکز تحقیقات مردان بوده است.

محورهای مورد بحث «سومین کنگره سلامت مردان» سلامت جنسی، رفتارهای جنسی، عوامل اجتماعی موثر بر سلامت مردان و سلامت در همه سنین است.

محورهای کنگره ناباروری مردان نیز اپیدمیولوژی وضعیت ناباروری درایران، تبعات روانی، اجتماعی و خانوادگی، ناباروری ناشی از سرطان و درمان های آن و محورهای کنگره سرطان های شایع مردان (پروستات، ریه، مثانه، کبد) نیز پیشگیری، تشخیص (غربالگری)، درمان، بازتوانی و حمایت از بیماران است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا