ساخت "پروتز آناتومیک سر رادیوس"برای پایداری آرنج

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،طراحی و ساخت پروتز آناتومیک سر رادیوس با تلاش و همت اعضای هیأت علمی و گروه جراحی ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر امیر رضا کچویی، دکتر ابراهیم زاده و با همکاری مهندس اشکان صدیق با موفقیت انجام شده است.

دکتر امیر رضا کچویی، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص اظهار کرد: شکستگی‌های سر استخوان رادیوس، اغلب نیاز به بازسازی این قسمت و جایگزینی با پروتز است تا پایداری آرنج به دست بیاید. در غیر این صورت کماکان مشکل بیمار در چرخش ساعد باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود تحریم‌ها و قیمت بالای پروتزهای متال، این محصول در کشور وجود نداشت، خاطر نشان کرد: پس از مطالعه مقالات زیاد در این رابطه، به این نتیجه رسیدیم که از تلفیق مهندسی بازسازی سه بعدی و سی تی اسکن در بالین می‌توان سر استخوان رادیوس را بازسازی کرد و پروتز شخصی سازی شده که حتی دقت بالاتری از پروتزهای متال در بازار دارد، تولید کرد که کاملاً با شکل و آناتومی استخوان اصلی نیز همخوانی داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در این طرح با کمک تیم مهندسی، قطعات لازم تهیه و استریل شد و با کمک امکانات موجود شامل سیمان ارتوپدی، این پروتز تهیه شد و تکنیک عمل معرفی شد.

کچویی در خصوص مراحل طراحی و ساخت این محصول اظهار کرد: کیفیت محصولات تولید داخل مشابه نمونه خارجی بوده، همچنین پس از استفاده، بیماران به صورت مداوم تحت بررسی و ویزیت قرار می‌گیرند.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی تاکید کرد: استان خراسان رضوی قابلیت بی‌نیاز کردن کشور از وارد کردن پروتز آناتومیک سر رادیوس را دارا است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا