اجرای طرح بدون کاغذ در سازمان حفاظت محیط زیست

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،-معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای طرح بدون کاغذ در سازمان حفاظت محیط زیست به دستور رییس این سازمان خبر داد و گفت: بر اساس ماده 38 قانون برنامه ششم توسعه، تمامی دستگاه های اجرایی مکلف به کاهش مصرف کاغذ و تحقق اهداف برنامه مدیریت سبز هستند.

لیلا مصطفوی افزود: با توجه به نقش کلیدی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی امر مدیریت سبز که نظارت و ممیزی سایر دستگاه های اجرایی را نیز در این خصوص عهده دار است، ضرورت دارد در این زمینه الگوی ممتازی بوده و به نحو مطلوب اقدام شود.
مجری طرح بدون کاغذ در سازمان محیط زیست خاطر نشان کرد: سیاست حذف کاغذ و استفاده از خدمات دولت الکترونیک در فضای مجازی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست خواهد داشت.
مصطفوی افزود: این طرح در قالب سه مرحله و به مدت 6 ماه در سازمان اجرا خواهد شد، به نحوی که در پایان مرحله سوم، مصرف کاغذ در سازمان به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.
وی به برخی از اقداماتی که در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است اشاره کرد و گفت: تدوین دستورالعمل، فرهنگ سازی و آموزش برای کاهش مصرف کاغذ و استفاده از فناوری های نوین، راه اندازی و توسعه سیستم هایی که با امکان تکمیل فرم الکترونیک و فرآیند گردش کار در کاهش مصرف کاغذ تاثیر بسزایی دارند و نیز جلب مشارکت کارکنان از طریق سیستم نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها به منظور جذب ایده‌ های خلاقانه و کاربردی و ایجاد سیستم انگیزشی برای کارکنان به منظور بهبود و کاهش مصرف کاغذ از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا