آمادگی صادرات قطعات پوششی دانش بنیان درصنعت هوایی وریلی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،این شرکت داخلی درحال حاضر با ارائه طیف وسیعی از تولیدات تخصصی خود در زمینه تولید فومها و قطعات پلی یورتان و فوم ها و قطعات پلیمری خاص در کشور مشغول به فعالیت است.
پلی یورتانها دسته ای از پلیمرهای پر مصرف با خواص عالی هستند. به همین دلیل، طراحان و متخصصان صنایع پوشش دهی بخوبی توان بهره بردای از این ترکیبات را در کاربردهای گوناگون دارند. مثالهای متعددی برای کاربردهای فراوان این ترکیبات وجود دارد، از جمله پوششهای شفاف برای پوشش دهنده های تک لایه مخصوص بامها و رنگهای مشخص کردن محل گذر عابرین پیاده و غیره. مقاومت پلی یورتانها در برابر سایش ضربه و ترک خوردگی بسیار خوب است، از جمله ویژگی های آنها پخت سریع و کامل در دمای محیط است.
نادر رزاقی، مدیر عامل این شرکت داخلی گفت: انجام پروژ های صنعتی ویژه و همکاری با صنایع مختلف داخل و خارج از جمله خدمات ارائه شده توسط این شرکت است. خدمات این شرکت در بخش های مختلفی چون تحقیق و توسعه، آزمایشگاه کنترل مواد اولیه ورودی و کنترل محصولات تولیدی، قالب سازی انواع فوم و قطعات پولی یورتان و پلیمری خاص و بخش تولید قطعات پلی یورتان الاستومریک و قطعات فوم الاستومریک پلی یورتان ارائه می شود.
وی بیان کرد: بخش تولید قطعات ازمهم ترین بخش های تولیدی شرکت رویان پلیمر است که در این بخش، انواع قطعات الاستومریک پلی یورتان مانند ضربه گیرها، پدها، پیک ها، پکینگ ها، کوپلینگ ها، بوشها، قطعات کانوایر، سیکلونها، چرخها، سیلندر ها، غلطک ها، اورینگ ها، سرنازل و کوتینگ ها و غیره از جنس پلی یورتان و قطعات وکیوم ترمو فرمینگ مانند کاورها و پشتی و دسته صندلی و قطعات لاستیکی خاص که در صنایع مختلف کاربرد دارد، تولید می شود.
ی افزود: صنایع خودرو سازی، هوایی و ریلی، شیمیایی، چاپ و بسته بندی، کشاورزی، نفت، گاز و پتروشیمی، نساجی، آب و برق و صنایع پلیمری داخل و خارج از جمله مصرف کنندگان تولیدات شرکت ما هستند. اما بیشتر تولیدات ما در صنعت هوایی کاربرد دارد.
این فعال دانش بنیانی تصریح کرد: در حال حاضر بین 40 تا 50 متخصص داخلی در شرکت ما فعالیت می کنند و کشور از تخصص آنها بهره می برد.
رزاقی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان نیاز به توجه بیشتری دارند، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به توسعه فعالیت های شرکت های دانش بنیان شکل گرفته است، اما کمک های صورت گرفته برای شرکت ها کافی نیست و خواهان افزایش این نوع کمک ها هستیم تا به کمک جوانان و متخصصان بتوانیم اقتصاد کشور را از این وضعیت خارج کنیم.
وی گفت: شرکت ما برای صادرات محصولات خود آمادگی کامل دارد؛ اما به دلیل وجود مشکلات زیادی که در بازارهای بین المللی برای خرید محصولات ایرانی وجود دارد هنوز نتوانسته ایم به صورت رسمی تولیدات خود را صادر کنیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا