آموزش فنون حفاظت از گونه های در خطر انقراض

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،آرش یوسفی مدیر کل دفتر آموزش محیط‌ زیست سازمان در این باره گفت: با توجه به اهمیت بقای نسل گونه های نادر و حفظ تنوع زیستی کشور برای آیندگان و چرخه اکوسیستم، آموزش روش های حفاظت از این گونه ها، راهبردی حیاتی برای ادامه حیات این گونه های ارزشمند به حساب می آید.
وی اظهار داشت: دستکم 74 گونه جانوری همچون یوزپلنگ ایرانی، پلنگ، خرس سیاه آسیایی، لاک پشت پوزه عقابی، گورخر ایرانی، گوزن زرد، تمساح پوزه کوتاه، فک خزری و هوبره در فهرست قرمز اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) قرار دارند. گونه هایی که در خطر انقراض هستند در این فهرست قرار می گیرند.
وی افزود: بنابراین در این برنامه آموزشی تلاش می شود تا روش های حفاظت از گونه های در معرض خطر انقراض ایران برای علاقه مندان و کارشناسان حیات وحش آموزش داده شود.
یوسفی با اشاره به اینکه شرکت در این برنامه از زنگ آموزشی برای عموم آزاد است گفت: در این برنامه آموزشی، باقر نظامی عضو هیئت علمی دانشکده محیط زیست، مبحث ' فنون حفاظت از گونه های در خطر انقراض'را تشریح می کند.
وی اظهارداشت: برنامه سی و یکمین زنگ آموزش کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست روز دوشنبه 29 بهمن از ساعت 9 در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا