صندوق های صدقه سنتی الکترونیکی می شوند

همواره موسسات خیریه در طول تاریخ در سرتاسر جهان فعالیت می کرده اند. با توسعه تکنولوژی و گسترش آن روش های پرداخت سنتی جای خود را به روش های پرداخت نوین دادند که صدقه دادن و کمک به نیازمندان نیز از این قاعده مستثنی نماند.

در اغلب کشورهای جهان به ویژه کشورهای پیشرفته اروپایی استفاده از کارت های عضو شتاب برای مشارکت های مردمی و امور خیریه عملیاتی شده است. از آنجا که پرداخت الکترونیکی صدقه و کمک های مردمی در بسته سیستم های جدید و پیشرفته بانکداری الکترونیکی طراحی و پیاده سازی می شود، فراهم آوردن این امکان برای شهروندان و خیریه ها یکی از مصادیق پیشرفت در راستای هوشمندسازی شهرهاست.

بر اساس این گزارش، امکان پرداخت کمک های مردمی و در ادامه آن عملیات جمع آوری کمک ها و همچنین، مکانیزه کردن این سیستم از طریق وایرلس، دقت بالایی در حوزه نگهداری و کنترل حسابها و سرعت بالا در تراکنش بانکی را می طلبد که در کشورهای اروپایی چند وقتی است این امکانات فراهم شده و در حال اجرایی شدن است.

 حال به تازگی اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه صندوق‌های صدقات فلزی موجود در استان تهران تا پایان سال ۱۴۰۰ جمع آوری شده و جای خود را به صندوق های صدقات الکترونیکی می دهند.

محمد هادی سیف معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران در این باره گفت: یکی از برنامه‌های مهم کمیته امداد کاهش صندوق‌های بزرگ از سطح معابر و نصب صندوق‌های الکترونیکی است. طرح تعویض صندوق‌ها از سال گذشته آغاز و تاکنون بیش از سه هزار صندوق بزرگ از معابر جمع‌آوری شده که تا پایان امسال نیز نزدیک به هفت هزار صندوق دیگر جمع‌آوری خواهد شد.

وی افزود: تا پایان سال ۱۴۰۰ تمامی صندوق‌های بزرگ فلزی از سطح معابر جمع‌آوری و روش‌های نوین الکترونیکی، دستگاه‌های عابر بانک‌، اپلیکیشن سنا (سامانه نیکوکاری امداد) و تلفن ۷۳۵۵ جایگزین می‌شود.

سیف در ادامه صحبت هایش گفت: در حال حاضر ۲۰ دستگاه وب کیوسک در نقاطی مانند فرودگاه امام خمینی (ره)، فروشگاه شهروند و همچنین ۱۵۰ دستگاه پرداخت با کارت شهروندی در ایستگاه‌های مترو و BRT نصب شده است که مردم خیر و نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را با استفاده از این روش‌ها به نیازمندان اختصاص دهند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ۳۸ هزار صندوق بزرگ در معابر و میادین شهرها و همچنین ۴۵۰ هزار صندوق کوچک (خانگی) در سطح استان تهران وجود دارد که قرار است به مرور همه آنها جمع آوری شده و جای خود را به پرداخت های الکترونیکی بدهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا