نانو مارپیچ‌های طلا نمونه‌ی تقلبی ندارند

به گزارش باشگاه خبرنگاران اغلب محققان مطالعاتی روی خواص قابل توجهی از مارپیچ های میکروسکوپی با تنظیم نانو ذرات گسسته در یک الگوی پیچشی انجام دادند در مقابل نانو مارپیچهای ایجاد شده توسط دکتر دیویدسون و همکاران، از نمونه‌ قبلی بسیار کوچک تر است. این نمونه شامل یک آرایه مربعی با 100 نانو مارپیچ در یک طرف با عرض کمتر از 0.01 میلی متر است.
به گفته دکتر دیوید سون، قطعا این نانو مارپیچ از هر کدام از مارپیچ های گزارش شده در متون علمی کوچکتر است.
براساس این گزارش، زمانی که نانو مارپیچ‌ها تا اندازه ای کوچکتر از طول موج نور مرئی منقبض شوند، خواص نوری غیر معمولی از خود نشان می‌دهند.
برای مثال،‌هنگامی که آنها با نور لیزر مادون قرمز روشن می‌سازیم، از خود نور آبی مرئی ساتع می‌کنند.
برای توضیح این رفتار نانو مارپیچ ها می‌توان گفت: زمانی که نور لیزر مادون قرمز به مارپیچ ها برخورد می کند، به وسیله‌ی الکترونهای موجود در بازوهای طلایی آن جذب می‌شود.
الکترونهایی که انرژی کافی را جذب می‌کنند به سمت مرکز می‌روند. در نتیجه برخی از آنها نور آبی با فرکانسی 2 برابر فرکانس نور قرمز ورودی از خود ساتع می‌کنند.
نانو مارپیچ‌ها به نور لیزر پلاریزه نیز پاسخ مشخصی می‌دهند. نور پلاریزه خطی مانند نور تولید شده به وسیله یک فیلتر پلاروید، در یک صفحه‌ی منفرد ارتعاش می‌کند.
هنگامی که چنین پرتونوری به مارپیچ ها بر خورد کند، مقدار نورآبی ساتع شده از نانو مارپیچ ها متفاوتت می‌شود البته اگر از نور پلاریزهی دایره‌ای استفاده شود،‌این اثر چشمگیر تر خواهد بود.
ترکیبی از ویژگی‌های منحصر بفرد مانند فرکانس دو برابر شده و قابلیت پاسخ‌دهی به نور پلاریزه، نانو مارپیچ هایی با خواص قابل تنظیم و فوق‌العاده عالی ارائه می‌دهد که تقلب از آنها بسیار دشوار است.