کشف گونه جدیدی از قورباغه ها که ساکن جنگل های کوهستانی اتیوپی هستند

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، این قورباغه که با عنوان Phrynobatrachus bibita sp. nov نام گذاری شده است، یکی از اعضای خانواده Ethiopian puddle frogs است و محققان با تجزیه و تحلیل دی ان ای آن توانستند تفاوت های ژنتیکی این قورباغه کوچک را با سایر اعضای خانواده به اثبات برسانند.

توسعه زندگی بشری در اتیوپی، حیات وحش این کشور را تحت تاثیر قرار داده است، اما مناطق جنوب غربی اتیوپی به مامن گروه های بزرگی از جانوران وحشی بدل شده است که درو از دسترس انسان به حیات خود ادامه می دهند.
کوه بیبیتا یمی از دوردست ترین زیستگاه های این کشور محسوب می شود. محققان در سال 2016 میلادی تلاش ناموفقی برای رسیدن به این کوه داشتند. اما اکنون با استفاده از یک مسیر جایگزین توانستند خود را به کوه بیبیتا برسانند و ظرف چند روز این گونه جدید قورباغه را کشف کنند.
این گونه جدید قورباغه دارای بدنی کشیده با پاهای بلند بوده و انگشتانی نازک و کشیده دارد. رنگ نمونه های گردآوری شده نیز معمولا طلایی یا قهوه ای کمرنگ است. تفاوت ظاهری این گونه جدید با سایر قورباغه ها به اندازه ای است که محققان در نگاه اول متوجه کشف یک گونه جدید شدند.
به اعتقاد محققان کشف این گونه جدید، اهمیت دسترسی به تنوع زیستی مناطقی مانند کوه بییتا را نشان می دهد. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Zookeys منتشر شده است.