تدوین طرح پیشنهادی سیستم یکپارچه عملکرد پژوهش و فناوری کشور

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،مسعود برومند در حاشیه جلسه کمیسیون‌های دائمی شورای عتف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جلسه در خصوص نظام هماهنگی و برنامه‌ریزی و عملکرد سیستم یکپارچه صحبت شد که طرح پیشنهادی سیستم یکپارچه عملکرد پژوهش و فناوری کشور، تهیه شده و قرار است در جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، ارائه و تصویب شود.

وی افزود: بر اساس این طرح، بستری فراهم می‌شود که بتوانیم عملکرد پژوهش و فناوری کشور را به صورت منسجم، دریافت و برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس این طرح، فعالیت هر یک از دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و شرکت‌ها در خصوص پژوهش و فناوری، مشخص می‌شود و می‌توانیم آنها را مورد مقایسه قرار دهیم.

برومند اظهار داشت: طرح اولیه تهیه شده و قرار است پس از بازنگری، طرح به جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ارائه شود تا در آن شورا به تصویب برسد.

وی گفت: همچنین در این جلسه سازمان امور استخدامی کشور برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری درخواست داده بود که در نهایت با حضور نماینده این سازمان در دو کمیسیون موافقت شد.

دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: همچنین آئین‌نامه انتخاب اعضای حقیقی کمیسیون‌های شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) تصویب شد.

برومند ادامه داد: در حال حاضر تنها بخشی از اطلاعات و مستندات مربوط به فعالیت‌های علمی و پژوهشی کشور را در اختیار داریم بنابراین باید بستری فراهم شود تا بتوانیم اطلاعات دقیق‌تر در این زمینه کسب کنیم.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون اختصاص یک درصد بودجه دستگاه‌های اجرایی به امر پژوهش، در سال ۹۶ حدود ۸۹ میلیارد تومان در قالب ۳۳۰۰ پروژه توسط دستگاه‌ها به دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا