نتایج جایزه تعالی گردشگری اسفندماه اعلام می شود

یکی از مواردی که برای رسیدن به این اهداف بلند مدت نقش ویژه ای ایفا می کند برگزاری نمایشگاه هایی برای کمک به صنعت گردشگری است. از این رو دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در حال حاضر در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو، رئیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی در گفتگو با خبرنگار سیناپرس، پیرامون برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه ها در حال حاضر یکی از مکان های تبلیغ برای توسعه گردشگری هستند در همه کشورها هم بنا به وسعت و سابقه تاریخی گردشگری در آن کشورها، شاهد برپایی نمایشگاه های بزرگ و کوچک هستیم.

وی ادامه داد: مخصوصا برای کشورهایی که مانند ایران در مرحله شروع توسعه صنعت گردشگری هستند، برگزاری چنین نمایشگاه هایی می تواند محلی برای انتقال تجربه کسانی که در این صنعت فعالیت می کنند و همچنین مکانی برای حضور خارجی ها باشد که بیایند و از نزدیک پیشرفت های کشور را در حوزه صنعت گردشگری مشاهده کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و فرهنگ تصریح کرد: حال اینکه چه تمهیدات ویژه ای برای حضور کشورهای خارجی در این نمایشگاه اندیشیده شده است موضوعی است که جای بحث دارد. اما قطعا یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه برقرای و تحکیم روابط بین المللی در این حوزه است که برای کشور ما نیز بسیار ضروری به نظر می رسد.

وی با بیان اینکه چندسالی است که این نمایشگاه برگزار می شود و به نظر می رسد که روز به روز هم بهتر شده است اما هنوز کافی نیست، تصریح کرد: اگر بخواهیم مسیر توسعه صنعت گردشگری را به سرعت طی کنیم تا بتوانیم با کشورهای پیشرو در این حوزه رقابت کنیم، تمهیدات  خیلی بهتری را برای برگزاری این نمایشگاه باید بیندیشیم به نحوی که نه فقط قسمتی از توانایی ها و ظرفیت ها بلکه بتوانیم تمام ظرفیت های کشورمان را در چنین نمایشگاه هایی به همگان ارائه دهیم.

دکتر ایمانی خوشخو در ادامه صحبت هایش عنوان کرد: پارک علوم و فناوری های نوین و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی نیز یکی از بخش های عمده اش فعالیت های گردشگری است که خوشبختانه در این زمینه کارهای بسیاری در این حوزه در دست اجرا داریم.

وی از برگزاری جایزه تعالی گردشگری خبر داد و اظهار کرد: با اینکه زمان زیادی از آغاز به کار این پارک نگذشته است اما گردشگری در چند بخش وارد شده که یکی از بخش های مهم برگزاری جایزه تعالی گردشگری است که در کشورمان برای اولین بار قرار است انجام شود و در منطقه هم شاید بین دو یا سه کشوری باشیم که جایزه تعالی گردشگری را اجرا می کند.

رئیس پارک ملی علوم، فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: این جایزه می تواند به ارتقای شاخص های استاندارد صنعت گردشگری و توسعه کیفی این صنعت در کشور کمک شایانی کند که کارهایش انجام شده و در اسفندماه نتایج آن اعلام می شود.

وی تاکید کرد: در هر صورت از آنجایی که در حال حاضر صنعت گردشگری یکی از بخش های مورد توجه مسوولان برنامه ریز کشور است، یقینا پارک هم که در حوزه فرهنگی کار می کند توجه ویژه ای به بخش گردشگری دارد که نمونه کارهایش در این حوزه را در آینده بیشتر خواهید دید.

گفتگو: هانیه حقیقی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا