جایگاه ویژه دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان در تولید علم

احمد آذین در گفتگوی اختصاصی  با سیناپرس اصفهان  با اشاره به روند مثبت و رو به جلوی مراکز رشد، از تولید بذر هیبرلی در این مراکز خبر داد و اظهار کرد: تولید بذر هیبرلی به ویژه در محصول خیار به مرحله تجاری سازی و درآمدسازی رسیده و تاکنون این محصول به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.

وی هم چنین در خصوص جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان و مرکز رشد این دانشگاه در تولید علم گفت: یکی از دانشگاه هایی که در کشور توانسته در حوزه دانش بنیان، علم را تبدیل به ثروت نماید این مرکز می باشد و این نشان دهنده جایگاه مرکز رشد نسبت به سایر استان ها بوده و مرکز خوراسگان سهم عمده ای در استان و حتی کشور در این زمینه داشته است.
معاون علمی ریاست جمهوری با بیان نگاه ویژه به دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: به دلیل همین جایگاه و به دلیل همین مسئولیت استانی نگاه ما نیز نگاه استانی و نگاه خانواده ای به کلیت دانشگاه آزاد اسلامی است.
وی اضافه کرد: دانشگاه هایی که هنوز به لحاظ ظرفیت علمی نتوانسته اند به آن حد برسند تحت پوشش در قالب دانشگاه های اقماری قرار می گیرند و این واحدها می توانند زیر پوشش مراکز دیگر فعالیت نمایند و از جمله مراکز اصلی استان دانشگاه های آزاد اسلامی شهرضا، نجف آباد، دهاقان، فلاورجان، کاشان، نطنز، خمینی شهر، لنجان، مبارکه و دولت آباد محسوب می شوند و مراکزی که کوچک بوده می توانند به صورت اقماری زیر نظر دیگر مراکز قرار  گیرند.
آذین برای توسعه مراکز رشد در دانشگاه آزاد ارائه تهسیلات از سوی معاونت علمی ریاست جمهوری و دولت را مهم دانست و عنوان کرد: رهبر انقلاب دانشگاه را قوه عاقله کشور بیان کرده اند و باید مسوولان و مدیران برای حل مشکلات مبتلا به کشور و دولت به سمت دانشگاه ها بروند و باید گفت دانشگاه های آزاد در کلیت کشور و دانشگاه آزاد خوراسگان به عنوان مرکز دانشگاه های آزاد اسلامی استان این پتانسیل و ظرفیت بالا را برای ارائه طریق و راه حل جهت بسیاری از مشکلات دارا می باشد.
وی خاطر نشان کرد: از منابع دولتی می خواهیم پشتوانه های خوب فرایندسازی روان برای حل مشکلات را ارائه نمایند و منابع مالی را در اختیار واحدهای فناور و مراکز رشد و دانش بنیان قرار داده تا روند حل مشکلات تهسیل یابد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا