تازه‌های فناوری خودرو در نمایشگاه ژنو

هرساله علاقه‌مندان خودرو و فن‌آوری‌های جدید در صنعت اتومبیل‌سازی می‌توانند در نمایشگاه بین‌المللی ژنو؛ مدل‌های گوناگون و متفاوت خودرو را بازدید کنند . در نمایشگاه امسال ژنو ده‌ها مدل جدید خودرو به نمایش گذاشته خواهد شد و همچنین اعلام‌شده است که در حاشیه  در این نمایشگاه ، مدل‌های فراواقعی و سورئالی ، اتومبیل نیز به نمایش گذاشته می‌شوند.

هشتاد و نهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو (89th Geneva International Motor Show) در فراخوان امسال خود از تمامی ایده‌های جدید و طرح‌های نوین استقبال کرده و بر این اساس به‌طور رسمی خبر از تغییر قوانین و دستورالعمل‌های نمایشگاه پیش روی خود در سال جاری میلادی داد که این قوانین ساده‌تر خواهند شد.

شرکت‌کنندگان از تمام حوزه‌های حمل‌ونقل هم‌اکنون می‌توانند در این نمایشگاه که از تاریخ 7 تا 17 مارس برگزار خواهد شد، ثبت‌نام کنند.

دنیای حمل‌ونقل فردی مبتنی بر خودرو، با سرعت زیادی در حال تغییر است. تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان باید بیشتر و بیشتر  بر موضوعاتی مانند خودروهای الکتریکی، خودروهای هوشمند و بدون راننده و بسته خدمات دیجیتال یا خدمات حمل‌ونقل تمرکز کنند. نمایشگاه ژنو تنها نمایشگاه بین‌المللی محسوب می‌شود که توسط OICA (سازمان بین‌المللی سازندگان خودرو) معتبر شناخته می‌شود.

تازه‌های خودرو در نمایشگاه امسال ژنو

تلاش پاگانی برای غافلگیری کارشناسان

شرکت خودروساز پاگانی که یک شرکت تولیدکننده خودروهای اسپرت و فیبر کربنی است، در نمایشگاه امسال ژنو حضوری پررنگ داشته و سخنگوی این شرکت خبر از شگفتی بزرگی در این نمایشگاه داد. پاگانی که در سال‌های گذشته تولیداتی با تعداد کم به بازار ارائه کرده، در نظر دارد یک شگفتی غیرمنتظره در نمایشگاه ژنو داشته باشد که البته هیچ اطلاعاتی از جزئیات این شگفتی به رسانه‌ها اعلام‌نشده است. برخی از کارشناسان گمان می‌کنند این شگفتی بزرگ، معرفی نسل جدید مدل Zonda باشد که چندی پیش، ‌تولید آن متوقف‌شده بود اما به دلیل تداوم استقبال مشتریان، شرکت پاگانی تولید آن را مجدداً از سر گرفت. البته این احتمال نیز وجود دارد که یک نمونه کاملاً جدید از این شرکت خودروساز در نمایشگاه ژنو امسال ارائه شود. به‌هرحال برای اطلاع از این شگفتی از نوع ایتالیایی باید تا ماه آینده میلادی منتظر ماند.

میتسوبیشی و نسل جدید خودروهای اسپرت

میتسوبیشی با یک خودروی فوق‌العاده SUV الکتریکی به ژنو وارد می‌شود. البته این خودروی الکتریکی، تنها خودرویی نیست که میتسوبیشی به نمایشگاه خواهد آورد زیرا گزارش‌ها حاکی از رونمائی از میتسوبیشی Outlander Sport 2020 یا همان (ASX) است. باوجوداینکه این خودرو برای نخستین بار در سال 2011 میلادی معرفی‌شده بود، اما شرکت میتسوبیشی اقدام طراحی دوباره این خودرو و به‌روزرسانی آن کرده است.

گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد چهره خارجی این خودرو با تغییراتی همراه بوده اما بخش‌های داخلی به‌استثنای صفحه‌نمایش اطلاعات تقریباً بدون تغییر باقی‌مانده است. علاقه‌مندان به محصولات این خودروساز ژاپنی می‌توانند در نمایشگاه امسال ژنو با نسل جدید خودروی اسپرت و البته الکتریکی این کمپانی بیشتر آشنا شده و اطلاعات فنی آن را کسب کنند.

بوگاتی کایرون (شیرون) و جادوی دوست‌داشتنی سال

اخیراً شایعاتی مبنی بر این‌که بوگاتی محصول جدیدی را بر پایه Chiron hypercar خودساخته است، در فضای مجازی منتشرشده است. اگر این شایعات درست باشند، این محصول به‌احتمال‌زیاد در نمایشگاه ژنو 2019 و  قیمت  نجومی 18 میلیون دلار عرضه خواهد شد. اگرچه قیمت این خودرو بسیار سرسام‌آور است و هرکسی توانایی خرید آن را ندارد اما سوپر میلیونرهای جهان برای داشتن این خودرو همچنان باید منتظر بمانند زیرا بر اساس شایعات درز کرده، نمونه نخست این خودرو توسط بوگاتی به‌طور خاص برای دکتر فردیناند پاژه، رئیس سابق گروه فولکس‌واگن ساخته‌شده است.

ازآنجاکه تمامی این اطلاعات بر اساس شایعات جمع‌آوری‌شده‌اند،  ما اطلاعات کافی در مورد مشخصات ظاهری و ویژگی‌های این خودرو نداریم. البته کارشناسان برای محصول جدید بوگاتی، قدرتی حدود 1500 اسب بخار و  موتور توربو شارژر W-16 را پیش‌بینی می‌کنند.

سوبارو با هیبریدی‌های جدید وارد می‌شود

بر اساس گزارش اوتو کار، شرکت خودروساز سوبارو در سال جاری دو مدل الکتریکی  e-Boxer  را در نمایشگاه ژنو معرفی خواهد کرد. درحالی‌که این شرکت خودروساز هنوز هیچ اطلاعاتی درباره مدل‌های این خودروهای الکتریکی منتشر نکرده است، این احتمال وجود دارد که حداقل یکی از آن‌ها نسخه e-Boxer  Forester باشند که سوبارو آن را در نمایشگاه  Auto Salon 2019  توکیو معرفی کرده است.

یکی دیگر از مدل‌هایی که ممکن است برای  نمایش در نمایشگاه ژنو ارائه شود نیز می‌تواند نسخه ترکیبی Crosstrek باشد که در بازار اروپا دارای نام تجاری XV است. Crosstrek ترکیبی از مدل PHEV سوبارو است و با استفاده از بسته باتری 8.8 کیلووات تویوتا به موتور بوکسور 2 لیتری متصل می‌شود.

فولکس‌واگن و خودروی مفهومی الکتریکی

شرکت مشهور خودروسازی المان نیز قرار است با یک خودروی متفاوت مفهومی و الکتریکی در نمایشگاه ژنو حضورداشته باشد. این خودرو که buggy نام دارد، دارای طرحی جسورانه و خاص بوده و فاقد هر نوع آلاینده است. این خودرو دارای وزنی کم  بوده و به اعتقاد کارشناسان،  طراحی آن بی‌شباهت به یک اثر هنری نیست. به گفته مقامات شرکت فولکس‌واگن، طراحی این خودرو بر اساس یکی از نمونه‌های کلاسیک و قدیمی این شرکت که در دهه 60 میلادی تولید می‌شد، انجام‌شده و پیش‌بینی می‌شود این خودرو در نمایشگاه ژنو سال جاری بتواند توجه بسیاری از منتقدین را به خود جلب کند.

رونمائی از آستون مارتین تمام الکتریکی

خودروساز کلاسیک آستون مارتین برای نخستین بار در سال 2009 از مدل Lagonda در نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو رونمائی کرد. در سال 2019 و پس از گذشت 10 سال، این شرکت با  طراحی مجدد Lagonda ، نسل جدیدی از خودروهای مدرن با عنوان All Terrain Lagonda را معرفی خواهد کرد.

گردآوری و ترجمه گزارش: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا