در تخصیص بودجه به ستادعلوم شناختی نگاه ویژه ای شود

به گزارش سیناپرس ، دکتر امیرعلی حمیدیه روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به کمبود بودجه این ستاد افزود: بودجه این ستاد ،خیلی کم است و اگر کمک معاون علمی و فناوری رییس جمهور نباشد این ستاد در انجام امور خود خیلی با مشکل مواجه می شود، بودجه این ستاد با توجه به فعالیت هایی که انجام می دهد قابل مقایسه با برخی از ستادها نیست.

چندی پیش ' علیرضا دلیری ' معاون توسعه مدیریت و سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به کاهش حدود 50 درصدی بودجه پیشنهادی برای معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، درخصوص بودجه این ستاد گفته بود: بودجه پیشنهادی برای ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی بالغ بر یک میلیارد و 550 میلیون تومان است که بودجه مصوب سال گذشته ( سال97) این ستاد 2 میلیارد و 790 میلیون تومان بود.
بعبارتی بودجه ستاد توسعه فناوری های سلول های بنیادی معاونت علمی رقم یک میلیارد و 240 میلیون تومان یعنی 80 درصد کاهش یافته است.
حمیدیه بیان کرد:اگر که اسم علوم و فناوری سلول های بنیادی در کنار فناوری نانو و هسته ای در اولویت های الف علم و فناوری کشور می آید، بایستی بودجه ما نیز به اندازه بودجه نانو شود.
حمیدیه افزود:سلول های بنیادی نیز به اندازه نانو برای توسعه کشور اهمیت دارد و به همان اندازه بودجه می خواهد؛ در دنیا برای علم و فناوری بودجه و سرمایه گذاری های بسیاری در حال انجام است.
وی یادآور شد: در این دو سال نیز بودجه ستاد کم بوده است اما ما درستاد فقط به امید بودجه دولت نبوده ایم و سعی کردیم با کمک سرمایه گذاران خصوصی، خیرین این علم رادر کشور پیش ببریم، این علم بومی کشور است ،شاید به تنهایی تامین بودجه وظیفه دولت نباشد و باید خیرین و سرمایه گذاران بیایند و دست به دست هم دهند تا این علم از روی زمین بلند شود.
وی با اشاره به اینکه در دنیا نیز به این صورت است که اگر بخش خصوصی و سرمایه گذاران درعرصه علم و فناورری وارد نشود ، صرفا دولت نمی تواند زیاد موفق شود، گفت:نبود بودجه باعث شده که ما از همان اول محققان را به شرکت های دانش بنیان کوچکتر و این شرکت ها را به شرکت های بزرگتر وصل کنیم و با این مدل تا کنون کار موفق جلو رفته است، اما با توجه به اینکه این علم از علوم نوین است ، بنابراین جذب سرمایه گذار به سختی انجام می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا