حدود ۵۰ خرس قطبی وارد مجمع الجزایر قطبی روسیه شدند

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، متخصصان حیات وحش روسیه به یک مجمع الجزایر قطبی سرازیر شده اند تا شرایطی چالش برانگیز را حل کنند که ساکنان محلی را همزمان ترسانده و شگفت زده کرده است. طی روزهای گذشته چند خرس قطبی به مناطق پر جمعیت مسکونی وارد شده اند.این نخستین باری نیست که خرس های قطبی وارد مجمع الجزایر Novaya Zemlya می شوند اما این بار تعدادشان بیشتر است. این مجمع الجزایر در شمال روسیه و در اقیانوس منجمد شمالی قرار دارند.

اکنون بیش از ۵۰ خرس قطبی در Belushya Guba رصد شده اند که مهمترین شهر مجمع الجزایر است. مقامات روسیه وضعیت اضطراری در این منطقه اعلام کردند زیرا طی روزهای گذشته خرس های قطبی وارد خانه ها و ساختمان ها شدند و سراغ انبوه زباله های خارج شهر رفتند.

به طور کلی خرس های قطبی روی یخ های دریا زندگی می کنند و فک های دریایی غذای اصلی آنها به شمار می رود. کاهش تعداد فک ها، کاهش میزان یخ ها در دریا و گرم شدن آب وهوای قطب، احتمالا سبب شده آنها وارد خشکی شوند.

 مقامات روسی راه حلی سریع و آنی برای حل این مشکل ندارند. یکی از اقدامات احتمالی جابه جا کردن زباله هایی است که خرس ها از آن تغذیه می کنند. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا