اولین قایق پمپی خورشیدی در جهان ساخته شد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،این قایق پمپی 7.6 متری که از جنس آلومینیوم ساخته شده و برای جمع آوری فضولات از سایر قایق ها کاربرد دارد، به پنل های خورشیدی مجهز است که انرژی الکتریکی را درون باتری هایی ذخیره می کنند تا برای راه اندازی موتورهای قایق و پمپ تخلیه فضولات مورد استفاده قرار گیرد.
نیروی محرکه این قایق توسط دو موتور Torqeedo Cruise 4.0 تامین می شود که انرژی موردنیاز خود را از چهارباتری لیتیومی Torqeedo Power 48 به دست می آورند. این باتری ها توسط 8 پنل خورشیدی 100 واتی شارژ می شوند که روی سقف قایق نصب شده و برای هر باتری 400 وات توان الکتریکی تامین می کنند.
محققان امیدوارند این فناوری جدید که امکان جایگزینی موتورهای احتراقی و آلاینده قایق های تجاری را با موتورهای الکتریکی فراهم می کند، به زودی به صورت عمومی در صنعت قایقرانی مورد استفاده قرار گیرد.
در حال حاضر این قایق الکتریکی توسط سازمان غیر انتفاعی Coastal Tide Marine Services ، در قالب قراردادی با شهرداری برنفورد و اداره بهداشت ناحیه ساحل شرقی به منظور تخلیه فضولات سرنشینان از قایق های تفریحی و تجاری مورد استفاده قرار می گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا