بیانیه ایران در نشست مقدماتی کمیته فضایی سازمان ملل قرائت شد

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: بیانیه جمهوری اسلامی ایران در نشست مقدماتی پنجاه و ششمین اجلاس سالیانه کمیته فرعی علمی و فنی «کوپوس» در وین توسط هیات کشورمان به عنوان یکی از اعضای موسس این کمیته، قرائت شد.

وی با بیان اینکه در این بیانیه بر برخی محورها ‌و موضوعات کلیدی برای کشورمان تاکید شد، اظهار داشت: فضا به عنوان میراث مشترک بشریت، باید فقط برای اهداف صلح آمیز مورد کاوش و استفاده قرار گیرد و همه کشورها حق دسترسی آزاد به فضا دارند.

براری با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تضمین صلح آمیز بودن فضا جلوگیری از تسلیحاتی شدن و رقابت تسلیحاتی در این عرصه است، خاطرنشان کرد: تاکید بر نقش کلیدی فضا به عنوان عامل و محرک جدی در زمینه رشد و توسعه اقتصادی – اجتماعی کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه، از دیگر موضوعات کلیدی این بیانیه بود.

رئیس سازمان فضایی ایران ادامه داد: در این بیانیه اعلام شد که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستعد برای حوادث و بلایای طبیعی از قبیل زلزله، سیل، خشکسالی و… همواره در تلاش است تا با استفاده از داده های ماهواره ای پیامدها، آثار و نتایج این رویدادها را کاهش یا تعدیل کند.

وی گفت: طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره، به ویژه ماهواره های کوچک از اولویت های اصلی برنامه های فضایی ایران است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا