انسان مقصر مرگ و میر مهره داران خشکی

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،در تحقیقات پژوهشگران دانشگاه ایالتی نیویورک، علت مرگ 42.755 جانور مختلف که در قالب 1.114 مطالعه علمی منتشر شده است، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد در 28 درصد موارد انسان ها مقصر اصلی مرگ جانوران هستند.
موارد بررسی شده شامل مرگ و میر جانوران در سراسر جهان از آمریکای شمالی و جنوبی گرفته تا اروپا، آسیا، آفریقا و اقیانوسیه بوده و در برگیرنده مجموعه بزرگی از گونه های جانوری مختلف از پستانداران و پرندگان گرفته تا خزندگان و دوزیستان است.
مطالعات مورد بررسی محققان در بین سال های 1970 تا 2018 میلادی انجام گرفته است و تمام جانوران مورد مطالعه قبلا علامت گذاری شده بودند.
به گفته محققان، نتایج به دست آمده از این تحقیقات تنها نشان دهنده موارد مرگ و میر جانوران در اثر دخالت مستقیم انسان است و شامل مرگ ناشی از توسعه شهرها و سایر فعالیت های منجر به کاهش مساحت زیست گاه های جانوری نیست.
بر اساس این تحقیقات، جانوران بزرگ بیش از جانوران کوچک توسط انسان ها کشته می شوند و تعداد جانوران بالغ در مقایسه با جانوران نابالغی که توسط انسان کشته می شوند، بیشتر است.
نتایج این تحقیقات با مطالعات قبلی که نشان دهنده تاثیرات مخرب فعالیت های انسان بر جمعیت جانوران مختلف است، سازگاری دارد.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Global Ecology and Biogeography منتشر شده است.