نگاهی به کنفرانس‌های پیش رو در جهان علم

طی هفته  گذشته در سراسر جهان فراخوان مقالات متعددی جهت حضور در کنفرانس‌ها اعلام‌شده که از سوی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی مختلفی برگزار می‌شوند. قطعاً انتخاب تعدادی محدود از این کنفرانس‌ها و معرفی آن‌ها کار دشواری محسوب می‌شود و به همین دلیل ما تلاش کردیم برخی از کنفرانس‌های معتبر را با در نظر گرفتن این نکات، معرفی کنیم: قطعاً نخستین بحث درباره هر کنفرانس علمی، مورد تائید بودن وزن علمی برگزارکنندگان آن است که در این موارد مدنظر قرارگرفته‌اند. در این گزارش کنفرانس‌هایی معرفی می‌شوند که دستکم بیش از یک ماه تا آخرین تاریخ ارسال چکیده مقالات به کمیته داوری آن‌ها باقی‌مانده و پژوهشگران امکان ارسال آثار خود را خواهند داشت.  موضوع دیگر، تنوع رشته‌ها و حضور مواردی از گروه‌های علوم پزشکی، مهندسی و علوم انسانی بوده و درنهایت بحث سهولت حضور پژوهشگران ایرانی در این کنفرانس‌ها مدنظر قرار داشته و مواردی که در برخی کشورها برگزار می‌شوند که برای اتباع ایرانی به‌سختی روادید صادر می‌شود، کنفرانس‌ها معرفی نمی‌شوند. 

بیست و هفتمین کنفرانس بین‌المللی یادگیری – دانشگاه والنسیا (Twenty-seventh International Conference on Learning – University of Valencia):

 این کنفرانس با درک مفهوم و هدف آموزش، با تمرکز بر آموزش‌های ابتکاری و دیدگاه به امکانات جدید اجتماعی از طریق آموزش در تاریخ 13/07/ 2020 میلادی به مدت دو روز در شهر والنسیا واقع در کشور اسپانیا برگزار می‌شود که آخرین‌مهلت برای ارسال پروپوزال یا خلاصه مقاله 13/ 06/ 2020 میلادی است.

در این کنفرانس موضوعاتی مانند تربیت و آموزش برنامه، تشخیص و ارزیابی، سازمان‌دهی آموزشی و رهبری تدریس، آموزش ابتدایی، آموزش در آموزش عالی، بزرگ‌سالان- جامعه و تدریس حرفه‌ای، تنوع آموزشی و هویت‌های موضوع، تکنولوژی در موضوع آموزش، یادگیری آموزش، علوم- ریاضیات و تکنولوژی آموزشی موردبحث قرار می‌گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان با سارا هوک (Sarka Dobiasova) مسئول روابط عمومی کنفرانس به آدرس اینترنتی: support@thelearner.com مراجعه کرد.

آدرس محل برگزاری کنفرانس: Av. dels Tarongers, 4, Valencia, 46022

 سی و دومین کنفرانس روانشناسی (32nd International Congress of Psychology):

این کنفرانس هر چهار سال یک‌بار سازمان‌دهی می‌شود و سی و دومین جلسه آن توسط اتحادیه انجمن روانشناختی جمهوری چک و تحت حمایت اتحادیه بین‌المللی علوم روانشناسی پشتیبانی شده و در تاریخ 19/07/ 2020 میلادی به مدت شش روز در شهر پراگ جمهوری چک برگزار خواهد شد. آخرین‌مهلت برای ارسال خلاصه مقاله یا پروپوزال به این کنفرانس 01/ 12/ 2019 میلادی است.

در این کنفرانس موضوعاتی از قبیل روانشناسی بالینی، روانشناسی شناختی، روانشناسی مقایسه‌ای، بحران‌ها- بلایای طبیعی و روانشناسی تروما، روانشناسی متقابل فرهنگی، روانشناسی رشد، روانشناسی آموزشی، روانشناسی محیطی، روانشناسی تکاملی، روانشناسی قانونی، روانشناسی اختلالات سالخوردگی، روانشناسی بهداشتی، تاریخ روانشناسی، روانشناسی صنعتی و سازمانی، روانشناسی رسانه‌ها، سبک‌شناسی در روانشناسی، روانشناسی نظامی و فضایی، عصب روانشناسی، روانشناسی سیاسی، روانشناسی مثبت، روانشناسی علم زبانشناسی، روان‌درمانی، تشخیص روانشناسانه، مشاوره روانشناسی، تست روان‌شناختی و ارزیابی، روانشناسی و اخلاق، روانشناسی اخلاق، روانشناسی هنر، روانشناسی ارتباطات، روانشناسی اختلالات رشدی، روانشناسی اقتصاد و کسب‌وکار، روانشناسی احساسات، روانشناسی جنسیت، روانشناسی شخصیت، روانشناسی پیشگیری و مداخله، روانشناسی دین، روانشناسی سلامت جنسی، روانشناسی ورزش، آسیب‌شناسی روانی، روانشناسی اجتماعی، روانشناسی مدرسه، جهت‌گیری جنسی و هویت جنسیتی، آموزش روانشناسی، روانشناسی نظری و عمومی، روانشناسی ترافیکی موردبحث قرار خواهد گرفت.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با سارکا دوبیاسوفا (Sarka Dobiasova) و آدرس اینترنتی: secretariat@icp2020.com مکاتبه  کنید.

آدرس محل برگزاری کنفرانس:5. Kvetna 65, Prague, Czech Republic, 14021, Czech Republic

هفتمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی شبکه انرژی هوشمند 2019 (2019 the 7th international conference on Smart Energy Grid Engineering):

این کنفرانس به بحث در مورد زیرساخت‌های شبکه انرژی هوشمند، فن‌آوری‌ها، روش‌های طراحی مهندسی و بهترین شیوه‌هایی که به چالش‌های صنعتی مربوط می‌شوند، پرداخته و در تاریخ 12/08/ 2020 میلادی به مدت دو روز در دانشگاه انتاریوی شهر اوشاوا واقع در کشور کانادا برگزار می‌شود که آخرین‌مهلت برای ارسال پروپوزال یا خلاصه مقاله به این کنفرانس، 15/ 03/ 2020 میلادی است.

موضوع اصلی این کنفرانس انرژی هوشمند و مهندسی شبکه است اما محدودیتی در رابطه با موضوع‌های مرتبط با آن وجود ندارد بنابراین این کنفرانس می‌تواند موضوعاتی مانند طرح‌های زیربنایی شبکه انعطاف‌پذیر – سازگار، برنامه‌ریزی، عملیات و مدیریت شبکه‌های حرارتی، ذخیره‌سازی، واردات-صادرات، کنترل، بهینه‌سازی و برنامه‌های کاربردی شبکه‌های هیدروژن و گاز طبیعی، تولید و زنجیره تأمین، ادغام طراحی و کاربرد سیستم‌های تولید انرژی گاز، قدرت مبدل‌های الکترونیکی و درایوها، فن‌آوری‌ها و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی، نظارت بر تقاضا و سیستم‌های کارآمد انرژی، FACTS، فیلترهای قدرت فعال، نظارت بر کیفیت برق و بهبود عملکرد سنسورها، ارتباطات و شبکه، مدل‌سازی شبکه، شبیه‌سازی و مدیریت داده‌ها، بهره‌وری انرژی، حفاظت و پس‌انداز را موردبحث قرار دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان با میا هو (Mia Hu) مسئول روابط عمومی این برنامه از طریق  آدرس اینترنتی: ieee_sege@163.com تماس گرفت.

آدرس محل برگزاری کنفرانس: University of Ontario, Institute of Technology (UOIT), Oshawa, Canada

سومین کنگره بین‌المللی آب 2019 (3rd International Water Congress IWC 2019):

آب، یکی از حیاتی‌ترین عناصر زندگی و یکی از مهم‌ترین مسائل استراتژیک تاریخ زمان ما به‌حساب می‌آید. برای توسعه پایدار، مسئله آب به توسعه اقتصادی- اجتماعی، تداوم اکوسیستم و قدرت ژئوپلیتیک اشاره دارد. این کنفرانس در تاریخ 06/11/ 2019 میلادی به مدت پنج روز باهدف جمع‌آوری دانشمندان، سیاست‌گذاران، محققان مستقل و غیرمستقل برای به اشتراک گذاشتن دانش، ایده‌های جدید و همچنین بحث درباره توسعه آینده در سیاست‌های آب در شهر سارایوو واقع در کشور بوسنی و هرزگوین برگزار می‌شود. آخرین‌مهلت برای ارسال پروپوزال یا خلاصه مقاله 06/ 09/ 2019 میلادی است.

موضوعاتی که در این کنفرانس موردبررسی قرار می‌گیرند عبارت‌اند: آب و بهداشت، محیط‌زیست موجودات آب‌های شیرین، مدیریت آب در مواد غذایی- کشاورزی و دامداری، آبزیان، پرورش آزیان و شیلات، فلزات سنگین در مطالعات آب و تخلیه، تنوع زیستی آب، میکروب‌شناسی آبزیان، تعاملات جنگل و آب، چشم‌انداز شهری و مدیریت آب، محیط‌زیست و تعاملات آب، آب و شهرداری، تصفیه آب، آب و گردشگری، مدیریت فاضلاب، اداره امور استان- آب و امور زیست‌محیطی، تالاب‌ها، بهداشت و ایمنی شغلی، سیاست آب، توسعه پایدار آب، آب آشامیدنی، سم‌شناسی آب، مدیریت مخازن و آبخیزها، اتحادیه اروپا و سیاست آب، آب و انرژی آب و تروریسم، مدیریت بحران آب، ناسازگاری آب، آب‌های زیرزمینی، فن‌آوری‌های نوین آب (بیوتکنولوژی، فناوری نانو، هوش مصنوعی)، اقتصاد آب، جمعیت و آب، حقوق آب، تأکید آب ارگانيسم زنده، فرهنگ سدها و آب، هیدروبیولوژی، کمبود آب.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به زنیت گروپ (Zenith Group) و آدرس اینترنتی: info@iwc.web.tr مراجعه کرد.

آدرس محل برگزاری کنفرانس: Sarajevo, Hotel Hollywood, Sarajevo, Bosnia and Herzegovina

دومین کنفرانس بین‌المللی ارتباطات و رسانه، علوم مهندسی و فناوری اطلاعات (2nd International conference on Communication & Media, Engineering Sciences and Information Technology):

شبکه بین‌المللی علوم و مهندسی کاربردی یک پلت فرم معتبر برای دانشگاهیان، محققان و متخصصان است که علاقه خاصی به همه موضوعات مربوط به علوم مهندسی و کاربردی دارند. این کنفرانس کمک می‌کند تا دانش، تجربه و ایجاد همکاری در سراسر صنعت و دانشگاه و ارزیابی فن‌آوری‌های در حال ظهور در سراسر جهان به اشتراک گذاشته شود. این کنفرانس در تاریخ 14/12/2019 میلادی به مدت دو روز در سیدنی کشور استرالیا برگزار می‌شود. آخرین‌مهلت برای ارسال پروپوزال یا خلاصه مقاله 07/ 12/ 2019 میلادی است.

موضوعاتی که در این کنفرانس موردبحث و گفتگو قرار می‌گیرند نامحدود بوده اما زیرمجموعه‌ای از بحث‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک و صنعتی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مهندسی عمران، مدیریت کسب‌وکار، نفت- گاز- انرژی و مهندسی معدن، علوم پایه، غذا و کشاورزی باشند. کمیته سازمان‌دهی این کنفرانس از پژوهشگران، دانشمندان، دانشمندان و صنعتگران در سراسر جهان دعوت می‌کند تا نسخه‌های اصلی منتشرنشده تحقیقات و مقالات خود را که نتایج تحقیق، پروژه‌ها، کارهای نظارتی و تجارب صنعتی را نشان می‌دهد و پیشرفت‌های قابل‌توجه را در پی خواهد داشت را در این کنفرانس ارائه دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان به دکتر رامون چوی (Ramon Choi) و آدرس اینترنتی: cmei@ase-network.com مراجعه کرد.

آدرس محل برگزاری کنفرانس: Holiday Inn Potts Points, Sydney, NSW, 2000, Australia

گردآوری و ترجمه: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا