ایران با وجود فشارهای آمریکا به کشوری پیشرفته تبدیل شده است

به گزارش سیناپرس،«آندره سیدوروف» به ایرنا گفت: ایران توانسته است در چهار دهه اخیر گام های بزرگی در مسیر پیشرفت، ترقی و افزایش توانمندیهای خود در عرصه های مختلف بردارد.
مقام دانشگاهی روس با بیان اینکه ایران امروز در عرصه های مهمی همچون فنی و تکنولوژیکی، علوم فضایی و هسته ای در مکان نخست خاورمیانه قرار دارد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارهای خارجی ازسوی آمریکا و متحدانش به این موفقیت ها دست یافته که تحسین برانگیز است.
سیدوروف به عنوان مثال به تحریم های آمریکا و غرب در عرصه های نفت و گاز ایران اشاره و اظهار کرد: با این وجود صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ایران دستاوردهای مهمی داشته و تلاش ها برای توقف فعالیت این بخش ها بی نتیجه و ناکام مانده است.
رئیس کرسی سازمان های بین المللی و فرآیندهای سیاسی جهانی دانشگاه دولتی روسیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی عدم وابستگی خارجی را برای ایرانی ها به ارمغان آورد، اظهار داشت: ایران به الگویی برای خودکفایی و استقلال تبدیل شده است.
سیدوروف تحریم های آمریکا علیه ایران را دارای انگیزه های سیاسی خواند و افزود: هدف واشنگتن از این تحریم ها، واداشتن ایران به پیروی از سیاست های آمریکا و رفتاری همچون عربستان سعودی است.
وی خاطرنشان کرد: امروز کمتر کشور مستقلی در جهان وجود دارد و به عنوان مثال مساله ونزوئلا نشان داد که بسیاری از کشورها تا چه اندازه به آمریکا و سیاست های آن وابسته هستند.
رئیس کرسی سازمان های بین المللی و فرآیندهای سیاسی جهانی دانشگاه دولتی روسیه در مورد رویکرد ایران در دوره پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: رفتار ایران پیش از انقلاب همانند رفتار امروز مقامات عربستان سعودی، اردن و بسیاری از کشورهای اروپایی بود و در واقع تهران دنباله رو سیاست های آمریکا در خاورمیانه به حساب می آمد.
وی افزود: اما چهار دهه است که وضعیت متفاوتی برقرار شده است و ایران سیاست خارجی مستقل خود را پیش می برد و به دیگران دیکته می کند.
سیدوروف گفت: ایران امروز دوست روسیه است و دو کشور در عرصه های مختلف با یکدیگر همکاری می کنند و این تعامل در شرایط تحریم ها اهمیت بیشتری هم پیدا می کند.
وی به طرح های ایران و روسیه در عرصه های اقتصادی ازجمله مبادله بازرگانی با ارزهای ملی به عنوان طرح های دارای دورنمای روشن اشاره کرد و افزود: اجرای این طرح ها بویژه در عرصه انرژی و حمل و نقل و صنایع سنگین می تواند برای دو کشور منافع زیادی را به همراه داشته باشد.
سیدوروف ابراز امیدواری کرد که روند کنونی توسعه روابط دوجانبه ایران و روسیه با حمایت های سران دو کشور در آینده سرعت بیشتری بگیرد و با وجود زمینه های رشد روابط، هیچ عامل و مانعی ازجمله تحریم ها نتواند جلوی پیشرفت و توسعه همکاریها را بگیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا