دوردست ترین شی منظومه شمسی کروی نیست

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر،هنگامیکه در نیمه شب سال نو مسیحی فضاپیمای «نیوهورایزنز» به شی آسمانی MU۶۹ (اولتیما تول) در منظومه شمسی نزدیک شد، نخستین تصویر واضح از این شی را ثبت کرد. «اولتیما تول» دوردست ترین شی رصد شده در منظومه شمسی است.

این تصاویر خارق العاده برخی پیش بینی ها درباره این شی را تایید و برخی دیگر را رد کردند. همچنین نشان دادند شی مذکور شبیه یک آدم برفی است و از دو کره تشکیل شده که به یکدیگر متصل هستند.

اکنون دانشمندان اطلاعات جدیدتری از این فضاپیما دانلود کرده اند که نکات عجیب تری از «اولتیماتول»  را برای ستاره شناسان برملا کرده است.

تصاویر متوالی جدید هنگامی ثبت شده که فضاپیمای رباتیک به کمترین فاصله تا شی آسمانی مذکور رسیده است. این تصاویر نشان می دهند برخلاف تصورات اولیه «اولتیما تول» از دو بخش کروی تشکیل نشده است، بلکه بخش بزرگتر آن شبیه یک پن کیک و بخش کوچکتر بیشتر شبیه گردو است.

تصاویر جدید  نشان دهنده شی آسمانی کاملا متفاوتی هستند زیرا آنها از زاویه ای مختلف ثبت شده اند.

آلن استرن محقق ارشد این پژوهش در Southwest Research Institute در این باره می گوید: این تصاویر خارق العاده هستند. هیچ چیز آنطور که تصور می کردیم نیست. تصور ما از «اولتیما تول» براساس عکس های محدودی بود که چند روز پس از گذر فضاپیما از کنار آن ثبت شد اما اکنون اطلاعات بیشتر دیدگاه ما را تغییر داده اند. اولتیما تول شکل مسطح تری دارد. اکنون این معما به وجود آمده که چگونه چنین شکلی در فضا به وجود آمده است.

این شی آسمانی  دانشمندان را متعجب کرده است. درهمین راستا آنها علاقه مند شده اند مطالعات بیشتری روی «اولتیما تول» انجام دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا