ایران چهارمین تولیدکننده داروی فاکتور هشت انسانی

 مدیرعامل شرکت سامان داروی هشتم در آیین بهره برداری از این طرح گفت: تاکنون داروی فاکتور هشت انسانی نوترکیب تنها در سه کشور تولید می شد که با راه اندازی خط تولید آن در مشهد هم اینک ایران چهارمین تولیدکننده این دارو در جهان است.

دکتر مجید طبسی افزود: فعلا تولید این دارو به میزان مصرف داخلی صورت می گیرد اما با افزایش حجم تولید از فروردین سال آتی صادرات آن به دیگر کشورهای جهان نیز آغاز می شود.
فاکتور هشت به دو شکل مشتق از پلاسمای خون و یا به روش نوترکیب با استفاده از علم مهندسی ژنتیک تولید می شود. پیش از این محصولات فاکتورهشت موجود در بازار ایران از نوع مشتق از پلاسما بود که در آن همواره خطر انتقال ویروس مخصوصا ویروسهای ناشناخته به بیماران وجود دارد.
داروی فاکتور هشت نوترکیب با استفاده از روش کشت سلولی توسط تجهیزات پیچیده و در شرایط بسیار حفاظت شده و کاملا استریل تولید شده و جایگزین مناسبی برای محصولات مشتق از پلاسما است.
فرآیند تولید داروی فاکتور هشت نوترکیب از پاییز سال 1388 با تولید نیمه صنعتی آن در سطح آزمایشی در شرکت سامان داروی هشتم آغاز و پس از انجام موفقیت آمیز مطالعات بالینی و تأمین حمایتها در پایان سال 1394 با نام تجاری سافاکتو وارد بازار شد و در اختیار بیماران نیازمند قرار گرفت.
شرکت سامان داروی هشتم سال 1387 به منظور تولید ای.پی.آی یا ماده اولیه فراورده های دارویی بیوتکنولوژی و تمرکز اولیه تولید فاکتور هشت انسانی نوترکیب تاسیس شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا