ما در پیشرفته ترین علوم رتبه های چشمگیری را به دست آوردیم

 دکتر رضا ملک زاده روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه بیستمین جشنواره ابن سینا در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: پیوند کبد یکی از سخت ترین اعمال جراحی است و ما رشد خیلی خوبی در آن داشته و توانستیم آن را در کشور توسعه دهیم.

وی با بیان این که در حال حاضر 9 مرکز پیوند کبد در کشور فعال هستند، اظهار داشت: هم اکنون پیوند کلیه در اکثر نقاط کشور انجام می شود.
ملک زاده بیان داشت: تاکنون 54 هزار پیوند کلیه، 10 هزار پیوند مغز استخوان، 6 هزار پیوند کبد و 1200 پیوند قلب در ایران انجام شده که موفقیت بزرگی برای کشور است و در این زمینه تقریبا نیاز به اعزام بیمار به خارج از کشور نداریم‌.

دستاوردهای دارویی ما بسیار چشمگیر بوده است
وی با اشاره به اینکه دستاوردهای دارویی در کشور نیز بسیار چشمگیر بوده است، اظهار داشت: ما تقریبا 95 درصد داروها را در داخل تولید می کنیم.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تولیدات داخلی ما کیفیت بسیار عالی دارد و ارزان ترین داروها در دنیا است و در دسترس همه مردم قرار دارد.
ملک زاده به تولید 25 قلم داروی نوترکیب اشاره کرد و گفت: توانستیم داروهای نوترکیب را بسازیم تا علاوه بر افتخاری بزرگی برای کشور، خدمات مطلوب را به بیماران ارایه دهیم.

وی افزود: توانسته ایم برخی از بیماری ها از جمله فلج اطفال و مالاریا را در کشور ریشه کن کنیم که خیلی از کشورهای دنیا هنوز موفق به این کار نشده اند.
به گفته معاون وزیر بهداشت، جمهوری اسلامی ایران در شاخص های بهداشتی رشد بسیار چشمگیری داشته است که از جمله آن می توان به افزایش امید به زندگی، کاهش مرگ و میر کودکان، نوزادان و مادران اشاره کرد.
وی همچنین از افزایش تخت های بیمارستانی سخن گفت و اضافه کرد: تخت های بیمارستانی از 50 هزار تخت به 130 هزار تخت رسیدیم و 100 هزار تخت بیمارستانی الان در دست احداث و تکمیل است.
ملک زاده افزود: تعداد پزشکان شاعل از 15 هزار نفر در ابتدای انقلاب اسلامی به 110 هزار پزشک رسیده که نشان دهند رشد چشمگیر در این حوزه است.

تعداد مراکز تحقیقاتی حوزه پزشکی به ۸۰۰ مرکز رسیده است
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به افزایش تعداد مراکز تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: تعداد مراکز تحقیقاتی حوزه پزشکی به ۸۰۰ مجموعه رسیده که از این تعداد حدود ۱۰۰ مرکز تحقیقاتی حوزه پزشکی بسیار فعال هستند.
وی تعداد مراکز تحقیقاتی دارای ردیف مستقل بودجه در حوزه پزشکی را ۵۶ مرکز اعلام کرد و گفت: در تلاش برای افزایش تعداد این مراکز هستیم.
ملک زاده همچنین گفت: تعداد مجلات علمی پس از انقلاب اسلامی از 13 مجله به 413 مجله علمی رسیده که رشد چشمگیری داشته است.
به گفته معاون وزیر بهداشت، تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه بهداشت به بیش از 1100 شرکت رسیده که در تولید و تجاری سازی محصولات حوزه بهداشت و درمان نقش اساسی دارند.
دکتر باقر لاریجانی، معاون آموزش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این مراسم گفت: ما بعد از انقلاب در دکتری حرفه ای رشد بالایی داشتیم و این پیشرفت مقدار زیادی از نیازهای کشور را جوابگو بوده است.
وی با اشاره به رشد 7 برابری تعداد دکترای حرفه ای بعد از انقلاب اسلامی، گفت: در این مدت دکتری تخصصی در کشور نیز 70 برابر رشد کرده است.
لاریجانی افزود: در چهار دهه اخیر تعداد زیادی مقاطع تحصیلی ایجاد شد و الان 3 هزار مقطع تحصیلی داریم در حالی که در سال 57، حدود 400 مقطع تحصیلی داشتیم.
وی بیان داشت: هم اکنون حدود 70 هزار عضو هیات علمی در مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی کشور فعالیت می کنند.
لاریجانی تعداد دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی را 66 مجموعه اعلام کرد و گفت: رشد 26 برابری در تعداد رشته های PHD در کشور و حدود 20 برابری در رشته های کارشناسی ارشد داریم.
برگزیده بیستمین جشنواره ابن سینا با حضور جمعی از مسولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب و معرفی شدند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا