سرمایه گذاری در بلاکچین حداقل ده سال دیگر به نتیجه می رسد

در ابتدای این نشست سیروس دشتی معاون سازمان تجاری سازی و اشتغال دانش آموختگان ضمن ارائه  مقدماتی در مورد بلاکچین، گفت: از ویژگی های عصر امروز فناوری های نوظهوری است که با آن روبه رو هستیم. آینده  دنیا را همین فناوری ها پایه ریزی می کنند و کنترل همه چیز را در دست می گیرند. ما امروز به موضوع بلاکچین از زاویه  اشتغال می پردازیم.

وی در ادامه گفت: بلاکچین نزدیک به بیست صنعت و حوزه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بانکداری و بیمه از جمله حوزه هایی هستند که بلاکچین بر آن ها تاثیرگذار خواهد بود. خبرگان بلاکچین و کسانی که در این حوزه مسئولیتی دارند می توانند توضیح دهند که چگونه با بلاکچین مواجه شویم و خود را برای آینده  این موضوع آماده کنیم. چه زیرساخت هایی باید ایجاد شود تا از این فرصت بتوان استفاده کرد.

در ادامه مرتضی جوان، دبیر انجمن بلاکچین سازمانی با ارائه  تاریخچه ای از بلاکچین گفت: بلاکچین توانسته است به شکلی مشترک و امن بین حوزه ها و بازیگران مختلف ظرفیت شبکه ای را ایجاد کند. در بحث ای تی این موضوع مورد بحث بود که با گسترش این حوزه برخی شغل ها حذف می شوند و برخی شغل دیگر به ازای آن ایجاد می شود. در مورد موضوع بلاکچین نیز همین ابهام وجود دارد که آیا در ادامه حذف برخی شغل ها، شغل جدید ایجاد می شود یا خیر؟

وی در ادامه گفت: تحلیل پروژه های حاکمیتی مربوط به این حوزه را ما بر حسب کشورها انجام دادیم. نزدیک به 250 پروژه در آن هست که برنامه هایی که در سطح حاکمیتی در حوزه ی بلاکچین دنبال می شوند در این بررسی به آن پرداختیم. کشورهایی مانند امریکا و هلند جز مجموعه هایی هستند که در این حوزه برنامه های مختلف اجرا می کنند.

مرتضی جوان در ادامه گفت: پروژه هایی مانند لجستیک، زنجیره ی تامین، آموزش و موارد دیگر در سطح حاکمیتی دنبال می شوند. بازار بلاکچین هنوز به رونق نیفتاده است و طی سال های آینده می توان نتیجه آن را دید. موضوع سرمایه گذاری در بلاکچین حداقل ده سال دیگر به نتیجه می رسد. در این حوزه ها ارزهای مکمل، پول سبز، صرافی کالاهای دیجیتال و رمز ارزها نسبتا رشد کرده است.

مرتض جوان در ادامه به همگرایی علوم مختلف در بلاکچین اشاره کرد و برخی از فرصت های شغلی مبتنی بر بلاکچین را این گونه برشمارد:

 *توسعه دهنده راهکارهای بلاکچین

*توسعه دهنده قراردادهای هوشمند

*معمار بلاکچین و راهکارهای غیر متمرکز

*مدیر پروژه های بلاکچین

*پژوهشگر حوزه بلاکچین

*کارشناس علوم داده

*توسعه دهنده کسب و کار بلاکچین

* مشاور حقوقی قراردادهای هوشمند

 *کارشناس امنیت بلاکچین

وی در ادامه به  فرصت های شغلی ایجاد شده که ضمن هر کدام از موارد برشمرده بالا ایجاد می شود، پرداخت که از این جمله می توان به فرصت های شغلی قرار داد های هوشمند اشاره کرد که به سه تیم حقوقی(تنظیم شرایط حقوقی) ، فنی(پیاده سازی به صورت کد) و کسب وکار نیاز دارد.  در پایان این نشست از مرتضی جوان دبیر انجمن بلاکچین سازمانی تقدیر شد.

گزارش: عاطفه محمودی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا