با رقبای تسلا آشنا شوید

شرکت خودروسازی تسلا خود را برای ارائه خودروی جدید سدان خود با نام تسلای مدل 3 یا Tesla's Model 3 آماده می‌کند. این خودرو قرار است در چین و اروپا عرضه شود. خودروی مدل 3 تسلا با هدف وسیع‌تر کردن طیف مشتریان این کمپانی، طراحی‌شده و در ورای بخش‌های لوکس آن، تقاضا برای این خودرو بسیار مناسب بوده است. تسلا اعلام ثبت‌نام برای سفارش مدل 3 را از سال 2016 آغاز کرده بود و این خودرو رقابت تنگاتنگی با نمونه خودروهای دیگر شرکت‌های لوکس و مطرح جهان همچون بنز و بی ام و را دارد.

شرکت خودروساز ژاپنی سوبارو ممکن است تا سال 2021 میلادی، یک خودروی تمام الکتریکی به بازار معرفی کند. در حال حاضر اطلاعات موجود در مورد این خودرو بسیار کم است. در آگوست سال 2016، سخنگوی سوبارو به خبرگزاری خودرو گفت که اگر این شرکت ساخت خودروی الکتریکی خود را تمام کند، احتمالاً آن را در قالب پلتفرمی جهانی همچون Subaru Impreza 2017 خواهد ساخت. نخستین خودروی الکتریکی سوبارو که نظر بسیاری از منتقدین را به خود جلب کرد، در سال 2018 میلادی به بازارها ارائه شد.

با توجه به تصمیم عرضه این محصول جدید تسلا به مشتریان اروپائی و چینی، گروهی از دیگر خودروسازان مشهور جهان نیز محصولات مشابهی را در قالب خودروهای برقی پیشرفته به بازار ارائه کرده‌اند که هرکدام رقیبی جدی برای تسلا محسوب می‌شوند. در این یادداشت به معرفی ده خودرو که به‌طور بالقوه می‌توانند رقیبی جدی برای تسلا محسوب شوند، می‌پردازیم. این خودروها در سال‌های آتی روانه بازار خواهند شد.

نیسان لیف ای پلاس (Nissan Leaf e )

کمپانی خودروساز ژاپنی نیسان می‌گوید که مشتریان این شرکت در ایالات‌متحده قادر خواهند بود تا نسخه جدید لیف ای پلاس را به‌طور گسترده در بهار 2019 خریداری کنند. نمایندگی‌های ژاپنی این خودرو را در ماه ژانویه دریافت خواهند کرد، درحالی‌که نمایندگی‌های اروپایی آن را در اواسط سال 2019 دریافت و عرضه خواهند کرد.

شورلت بولت ای وی 2019 (2019 Chevrolet Bolt EV)

شرکت مشهور جنرال موتورز در سال 2015 بسیاری از مشتریان خود را با ارائه خودروی الکتریکی موسوم به شورلت بولت، شگفت‌زده کرد. این خودرو پیش از نمونه مشابه تسلا به بازار عرضه‌شده و نسخه جدید آن یعنی شورلت بولت ای وی 2019 با قیمت 37 هزار و 495 دلار قیمت گزاری شده است. این خودرو محدوده مسافتی کمتری با یک‌بار شارژ نسبت به تسلا داشته و می‌تواند با هر بار شارژ 425 کیلومتر حرکت کند.

بی ام و مینی الکتریکی (BMW Mini Electric)

شرکت مشهور خودروسازی آلمانی اعلام کرده است تا سال 2025 میلادی، 12 خودروی تمام الکتریکی را برای فروش عرضه خواهد کرد، ازجمله این خودروها می‌توان به Mini Electric اشاره کرد که قرار است تا پایان سال 2019 در نمایندگی‌های مختلف این خودروساز در گوشه و کنار جهان به فروش برسد. شرکت بی ام و هنوز هیچ اطلاعات فنی از این خودرو منتشر نکرده است.

کراس اوور تمام الکتریکی سوبارو (Subaru's all-electric crossover)

شرکت خودروساز ژاپنی سوبارو ممکن است تا سال 2021 میلادی، یک خودروی تمام الکتریکی به بازار معرفی کند. در حال حاضر اطلاعات موجود در مورد این خودرو بسیار کم است. در آگوست سال 2016، سخنگوی سوبارو به خبرگزاری خودرو گفت که اگر این شرکت ساخت خودروی الکتریکی خود را تمام کند، احتمالاً آن را در قالب پلتفرمی جهانی همچون Subaru Impreza 2017 خواهد ساخت. نخستین خودروی الکتریکی سوبارو که نظر بسیاری از منتقدین را به خود جلب کرد، در سال 2018 میلادی به بازارها ارائه شد.

فولکس‌واگن آی دی کراس (Volkswagen I.D. Crozz)

خودروی جدید اس یو وی فولکس‌واگن با نام فولکس‌واگن آی دی کراس در سال 2020 میلادی به بازار عرضه خواهد شد. آی دی کراس دارای دو موتور با قدرت 302 اسب بخار بوده و با هر بار شارژ کامل می‌تواند حدود 483 کیلومتر را طی کند.

فولکس‌واگن ای دی (Volkswagen I.D)

خودروساز مشهور آلمانی، علاوه بر مدل آی دی کراس، در نظر دارد در سال 2020 میلادی یک خودروی جمع و جورتر با نام فولکس‌واگن ای دی را به بازار ارائه کند. در اطلاعات اولیه منتشرشده درباره این خودرو عنوان‌شده بود که مدل آی دی دارای 168 اسب بخار قدرت بوده و با یک‌بار شارژ می‌تواند بین 400 تا 600 کیلومتر را طی کند اما آزمایش‌های انجام‌شده در سال 2018 میلادی نشان داد که یک نوع از این خودرو با یک‌بار شارژ قادر به طی مسافتی حدود 331 کیلومتر بوده و نوع دیگر آن نیز 499 کیلومتر مسیر را طی خواهد کرد.

به گفته مقامات شرکت فولکس‌واگن، قیمت مدل آی دی با قیمت گلف یکی بوده و امکانات جانبی آن‌ها نیز یکسان است. بر این اساس، فولکس‌واگن ای دی حدود 20 هزار دلار قیمت خواهد داشت.

کراس اوور الکتریکی فورد (Ford's electric crossover)

خودروساز آمریکائی فورد اعلام کرده است که در سال 2020 میلادی یک خودروی تمام الکتریکی کراس اوور را که با الهام از موستانگ ساخته‌شده، به بازار ارائه خواهد کرد. این خودرو با یک‌بار شارژ می‌تواند 482 کیلومتر مسیر را طی کرده و قیمت آن نیز 40 هزار دلار تخمین زده می‌شود.

بایتون کی – بایت (Byton K-Byte)

شرکت خودروساز و استارتاپی پیشروی چینی با عنوان بایت، در سال 2021 میلادی، مدل سدان الکتریکی خود را به بازار عرضه خواهد کرد. دانیل کایرچرت (Daniel Kirchert) بنیان‌گذار و مدیر شرکت بایتون که در سال جاری به‌عنوان مدیر اجرایی ساخت خودروی این شرکت نیز معرفی شد درباره خودروی جدید بایتون کی – بایت اعلام کرد: معیارهای عملکرد ثانویه و به‌طور خاص، ویژگی‌های داخلی مانند فضای کابین، صفحه‌نمایش لمسی و صندلی‌های قابل تنظیم و توانایی آن‌ها برای سواری، موجب افزایش راحتی این خودرو شده است. این خودرو بر اساس شرایط محیطی و امکانات استفاده‌شده، قادر است با یک‌بار شارژ کامل؛ مسافتی بین 400 تا 520 کیلومتر را طی کند.

ولوو پل استار 2 (Volvo Polestar 2)

بر اساس اظهارات مقامات شرکت سوئدی ولوو، مدل پل استار 2 این شرکت در سال 2019 به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو را می‌توان تداوم‌بخش نمونه موفق و بسیار مدرن پل استار 1 که یک هیبریدی کوپه بود؛ به شمار آورد. این خودرو دارای 400 اسب بخار، نیرو بوده و با یک‌بار شارژ کامل قادر به طی مسافتی بالغ‌بر 482 کیلومتر خواهد بود.

هیوندای الکتریکی کونا (Hyundai Kona Electric)

مدل اس یو وی کراس اوور جدید هیوندای در کالیفرنیا ارائه‌شده و به‌عنوان خودروئی با آلایندگی صفر معرفی‌شده است. این خودرو، در سال جدید میلادی وارد بازار خواهد شد و جایگزین خودروهای مدل توسکان (Tucson ) کمپانی هیوندای می‌شود که با سوخت سلولی حرکت می‌کند.

نتایج آزمایش جاده‌ای و شهری این خودرو نشان می‌دهد که شما یک تجربه رانندگی خوشایند، آرام و راحت، باکیفیت داخلی و فن‌آوری قوی را خواهید داشت. این خودروی الکتریکی با یک‌بار شارژ قادر به طی مسافتی حدود 485 کیلومتر بوده و قیمت آن نیز از 35 هزار دلار شروع‌شده و بر اساس امکانات جانبی، افزایش پیدا می‌کند.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: businessinsider

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا