فعالیت 97 هسته فناوری و 85 شرکت فناوری در مراکز رشد دانشگاه آزاد اصفهان

دکتر احمد آذین با بیان اینکه ایجاد مراکز رشد و شرکت های فناورانه براساس توجه به کسب مهارت و تجاری سازی در کنار آموزش و تعلیم از سیاست های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: براین اساس در حال حاضر 97 هسته فناوری،85 شرکت فناوری در مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان مستقر هستند.

وی در ادامه با تاکید براینکه اقتصاد دانش بنیان از موضوعات اصلی دانشگاه های معتبر جهانی در هزاره سوم هست افزود: دانشگاه ها در حقیقت پیش آهنگ تبدیل علم و دانش به ثروت و درآمد باید باشند، رهبر معظم انقلاب دانشگاه را قوه عاقله کشور قلمداد کردند.
آذین با بیان اینکه رفتن به سمت تبدیل دانش به ثروت و تجاری سازی  و تقویت و تحکیم اقتصاد دانش بنیان خواسته رهبری، مطالبه مسئولان و نیاز جامعه است گفت: دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان 13 سال پیش به این سمت حرکت کرد و در حال حاضر 97 هسته فناوری،85 شرکت فناوری در مرکز رشدهای دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان مستقر هستند.
وی ابراز کرد: در شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه مراکز رشد دانشگاه آزا د اسلامی استان و خاصه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) طرح های ملی و چه بسا جهانی برای اولین بار تحقق یافته است که جز همت دانشجویان و جوانان این کشور و تلاش شبانه روزی اساتید واعضای هیئت علمی نبوده است .

رئیس دانشگاه های آزاد اسلامی استان اذعان کرد: تثبیت ریز گرد ها به وسیله مالچ ماسه ای که در یکی از شرکت های دانش بنیان  ذیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان توسط جوانان و پروفسور جلالی تهیه شده است برای اولین بار در سطح جهان است و به عنوان یک پروژه ملی و با تایید و تشویق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری  همراه بوده.
وی توضیح داد: این مالچ ماسه ای دارای شاخصه ها و وجوه تمایز فوق العاده ای نسبت به مالچ نفتی است به گونه ای که مدت ماندگاری آن روی مناطق ریزگرد خیز 5 سال، بدون هیچ گونه مواد نفتی است، محیط زیست دوست، از جنس خاک و با قیمت یک پنجم قیمت مالچ نفتی برای هر هکتار تهیه می شود.
آذین یادآور شد: توجه دانشجویان و اعضای هیئت علمی به مقتضیات و نیازهای زمانه افتخار دانشگاه آزاد اسلامی است، تولید بذرهای محصولات حیاتی کشور، پژوهش و تجاری سازی و حتی صادرات در حوزه های گیاهان دارویی ،مکمل های غذایی،  ویتامینی، آرایشی و بهداشتی  ، بیوتکنولوژی و ژنتیک  و حتی حوزه دام و طیور از جمله حیطه فعالیت شرکت های دانش بنیان ذیل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان است.
وی با بیان اینکه ایجاد مراکز رشدو شرکت های فناورانه براساس توجه به کسب مهارت و تجاری سازی در کنار آموزش و تعلیم از سیاست های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان بوده است  بیان کرد: شناسایی مشکلات جامعه و کشور، رصد و بررسی  برای پیدا کردن راه حل و راهکار از وظایف  دانشگاه آزاد اسلامی است.
رئیس دانشگاه های آزاد اسلامی استان در پایان از سپرده شدن بحث امنیت غذا و آب کشور به دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) خبرداد و گفت: این اعتمادها به این واحد دانشگاهی نشان از وجود ظرفیت بی بدیل جوانان  دانشجو، اعضای هیئت علمی و تلاش مسئولان برای خدمت به کشور است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا