پردیس مغز من افتتاح می گردد

در این مرکز علمی پنج بخش ساختار مغز، مغزهای متفاوت، مغز سلولی ، مغزهای آینده و بخش شناختی در نظر گرفته شده و 19ابزار و تجهیزات مشتمل بر سنجش اعصاب ، شبیه سازی ام ار ای ، بازی های شناختی ، مغز شفاف ، سیستم بینایی ، تاریخچه شناخت مغز و دیگر حوزه های علوم اعصاب شناختی و دانش شناختی برای افزایش آگاهی اقشار مختلف مردم بویژه کودکان، نوجوانان و جوانان نصب و راه اندازی می شود.

برای ساخت پردیس مغز اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان با مشارکت معاونت علمی و فن آوری رییس جمهوری ، ستاد توسعه علوم و فن آوری های ‌شناختی، و شهرداری تهران تخصیص یافته است.
از سوی دیگر قرار است مستند فیلم 'مغز من ' برای افزایش اطلاعات عمومی مردم نسبت به ساختار و عملکرد مغز با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مغز در سطح جامعه نیز در هفته آگاهی از مغز به نمایش در آید.
'بهرام رادان ' بازیگر سینما و 'سیاوش صفاریان پور ' مجری شبکه تلویزیونی ، تهیه کنندگی و کارگردانی ساخت این فیلم مستند بر بر عهده دارند، داستان این فیلم مستند 90 دقیقه ای کنجکاوی برای کشف رازهای مغز انسان است.
ذهن و مغز انسان و کارکردهای آن یکی از حوزه هایی است که در طول دوره های مختلف ، همواره مورد توجه فلاسفه ، دانشمندان و پژوهشگران قرار داشته است،دانشمندان و محققان بدنبال آن هستند که عامه مردم بتوانند از توانایی های مغزشان آگاهی پیدا کنند و به بهداشت و سلامت آن توجه بیشتری داشته باشند و با افزایش توانایی های مغز، با راه های پیشگیری از کاهش توان جسمی و ذهنی مغز نیز آشنا شوند.
سرمایه گذاری و حمایت ها درحوزه دانش مغز وعلوم شناختی با توجه به کارکردهای آن امروزه در ایران و دیگر کشور های مختلف روز به روز بیشتر شده و دامنه علوم شناختی و تاثیر گذاری آن در جوامع، ابعاد وسیع تری پیدا کرده است.
مطالعات در ارتباط با شناخت مغز فرصتی است که اجازه می دهد جامعه درباره پیشرفت های انجام شده درباره تحقیقات مغزی همانند پیشرفت در تشخیص بیماری ها ، درمان و پیشگیری از اختلالات مغزی نظیر آلزایمر، پارکینسون، اسکیزوفرنی و افسردگی ،اطلاعات و آگاهی بیشتری کسب کند.
ستاد توسعه علوم و فن آوری های شناختی، حامی و برگزار کننده هفته آگاهی از مغز، این هفته را برای اولین بار در ایران سال 1394 برگزار کرد و امسال نیز برای چهارمین سال متوالی این هفته در اوایل اسفند ماه امسال در نقاط مختلف کشور برگزارمی شود.
برنامه هفته آگاهی از مغز در ایران در سه سطح مخاطبین عام، دانش‌آموزی و دانشجویی و با هدف آگاهی از مغز، شناخت توان مندی ها و کارکرد ها و بهبود عملکرد آن تدوین شده است.
این رویداد با شعار ' مغزت رو بشناس' به عنوان یک هفته ترویجی برای ارتقای آگاهی جامعه از عملکرد مغز، به عموم مخاطبان اطلاع رسانی و معرفی خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا