امواج رادیویی دست برای کنترل تلفن همراه

سیناپرس: تلفن های همراه امواج رادیویی تولید به نزدیک ترین دکل مخابراتی می فرستند. هر یک از حرکات دست می تواند امواج رادیویی ساطع شده از تلفن های همراه را به شیوه ای مشخص به تلفن بار می گرداند و به این ترتیب می توان نوع حرکت را تشخیص داد. این شیوه نوین برای شناسایی حرکات دست و استفاده از آن برای کنترل این دستگاه، پروژه ای بود که توسط متیو رینولدر و همکارانش از دانشگاه واشنگتن در سیاتل به انجام رسید. این دانشمندان توانستند الگوریتم ویژه ای بنویسند که می تواند حرکات انگشت های دست در برابر امواج رادیویی تولید شده توسط تلفن همراه را شناسایی کنند.

 

این دانشمندان برای بررسی میزان کارایی این شیوه، از ده نفر داوطلب خواستند تا حرکات مختلفی را با دست خود در برابر گوشی همراه خود انجام دهند. این الگوریتم توانست با دقتی معادل 87 درصد به درستی این حرکات را شناسایی کند.

 

این فناوری می تواند امکان کنترل کارکردهای تلفن بدون دست زدن به آن را فراهم سازد. برای نمونه اگر تلفن همراه در حالی که در جسله ای هستید زنگ بزند، می توانید با حرکت دادن انگشت خود در برابر گوشی، صدای زنگ آن را قطع کنید. همچنین با تکان دادن دست می توان صدای موسیقی در حال پخش را تغییر داد و یا قطع کرد.  

این شیوه جدید SideSwipe نام گرفته و قرار است اکتبر امسال در «کنفرانس رابط کاربری» در هاوایی به طور رسمی رونمایی شود.

یکی از ویژگی های مثبت این شیوه در این است که می توان از آن برای تلفن های نسل دوم (2G) نیز بهره گرفت. از آنجا که بسیاری ازکشورهای دنیا همچنان از نسل دوم تلفن همراه و گوشی های غیر هوشمند استفاده می کنند، این شیوه می تواند به کاربران در این کشورها برای کنترل بهتر گوشی های همراه کمک کند.

 

newscientist :منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا