84 درصد از نوجوانان اطلاعات سلامتی را از اینترنت دریافت می کنند

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونایتدپرس، با این حال به رغم مراجعه زیاد نوجوانان به اینترنت و دستگاه های هوشمند برای کسب اطلاعات سلامتی، اما تحقیقی که توسط محققان دانشگاه نورث وسترن در آمریکا انجام شد، نشان می دهد که هنوز نوجوانان بیشترین اطلاعات را از والدین خود دریافت می کنند.

محققان دانشگاه نورث وسترن در این مطالعه هزار و 156 نوجوانان آمریکایی در فاصله سنی میان 13 و 18 سال بررسی کردند.

بر اساس نتایج این تحقیق، با وجود اینکه از هر پنج نوجوان چهار نفر اطلاعات سلامتی را از اینترنت کسب می کند اما تنها 25 درصد آنها اطلاعات زیادی را آن لاین دریافت می کنند.

همچنین 55 درصد از نوجوانان بیشترین اطلاعات سلامتی خود را از والدینشان کسب می کنند، 32 درصد به کلاس های بهداشتی تکیه می کنند و 29 درصد نیز به پزشکان و پرستاران مراجعه می کنند.

این مطالعه نشان داد که نوجوانان در مورد همه چیز از بروز دردهای تصادفی و روش های فعالیت در سالن های ورزشی گرفته تا افسردگی و اضطراب را در اینترنت جستجو می کنند.

با این حال بر اساس نتایج این مطالعه، هنوز نوجوانان در مورد برخی منابعی که به صورت آن لاین پیدا می کنند، اطمینان ندارند و تنها 24 درصد ابراز می کنند که از نتایج تحقیقاتی خود راضی هستند.

همچنین بر اساس نتایج این مطالعه پدر و مادر، پزشکان و پرستاران، و کلاس های بهداشتی بسیار قابل اعتمادتر از منابع آن لاین بودند.

از سوی دیگر نیمی از نوجوانان مورد بررسی اعلام کردند که در جستجوهای اینترنتی معمولا اولین سایتی که ظاهر می شد را کلیک می کردند.

در این رابطه الن وارتلا استاد ارتباطات در دانشگاه نورث وسترن گفت: لازم است که محور توجه خود را بر مهارت های سواد دیجیتالی نوجوانان متمرکز کنیم تا آنها بتوانند انبوه اطلاعاتی را که به صورت آن لاین با آن مواجه می شوند، طبقه بندی کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا